شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

دو دزد حرفه‌ای که در پوشش کابینت‌ساز دست به سرقت از خانه‌‌های مشتریان خود می‌زدند، از سوی پلیس دستگیر شدند. آن‌ها با انتشار آگهی در روزنامه‌‌ها و پیشنهاد دستمزد پایین موفق به جلب اعتماد طعمه‌های‌شان می‌شدند.

سرقت از خانه‌‌ها درپوشش کابینت ‌ساز

سلامت نیوز: دو دزد حرفه‌ای که در پوشش کابینت‌ساز دست به سرقت از خانه‌‌های مشتریان خود می‌زدند، از سوی پلیس دستگیر شدند. آن‌ها با انتشار آگهی در روزنامه‌‌ها و پیشنهاد دستمزد پایین موفق به جلب اعتماد طعمه‌های‌شان می‌شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، پس از پایان تعطیلات نوروز پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 146 حکیمیه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که در آن دزد یا دزدانی اقدام به سرقت 80 میلیون تومان پول و طلا کرده بودند.

کارآگاهان در بررسی صحنه سرقت اطمینان پیدا کردند که دزدان بدون ایجاد هرگونه تخریب در ورودی ساختمان یا حتی ایجاد بهم‌ریختگی در وسایل و اثاثیه خانه، اقدام به سرقت پول و طلاها کرده‌اند.

شواهد و دلایل نشان می‌داد كه سرقت توسط فرد یا افراد آشنا انجام شده و صاحبخانه می‌گفت در چند روز گذشته که سرقت صورت گرفته، به هیچ عنوان از خانه خارج نشده است.

همزمان با وقوع جرم، کارآگاهان به شباهت سرقت اخیر با سرقت منزل دیگری مظنون شده و در بررسی‌هایی كه داشتند، پی بردند که مالباختگان هر دو پرونده به تازگی ویترین و کابینت‌های خانه‌‌های‌شان را تغییر داده‌اند؛ سرقت‌ها نیز درست در فاصله زمانی حضور کابینت‌ساز در خانه آن‌ها صورت گرفته بود.در ادامه هر دو مالباخته در اظهارات مشابه بیان کردند که از طریق آگهی درج شده در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار نسبت به تعویض کابینت خود اقدام کرده‌اند.کارآگاهان با بررسی اظهارات اخیر مالباختگان، موفق به شناسایی یک آگهی مشابه در هر دو پرونده شدند.

همزمان با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دزدان از طریق سایت دیوار قصد فروش عتیقه متعلق به یکی از مالباختگان را دارند؛ بنابراین تیم تجسس برای غافلگیری دزدان، محل ترددشان را در محدوده خیابان پیروزی تحت نظر گرفت و در عملیاتی ضربتی موفق به بازداشت آن‌ها شد. کارآگاهان در بازرسی از آن‌ها برخی اموال مالباختگان را نیز کشف کردند.

در بازرسی‌های به‌عمل آمده از مخفیگاه متهمان در محدوده خیابان پیروزی، مقادیر دیگری از اموال مسروقه کشف و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد که با انجام تحقیقات بیشتر، یکی دیگر از مالباختگان این‌بار در منطقه تهران نو شناسایی شد؛ متهمان درست به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت بیش از 25 میلیون تومان پول و طلا از منزل وی کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در این باره گفت:« متهمان پرونده به نام‌های «سعید» 30 ساله و «بهزاد» 24 ساله دارای نسبت فامیلی با یکدیگر هستند که در همان تحقیقات اولیه به سرقت در پوشش انتشار آگهی به بهانه نصب ویترین و کابینت در منازل و شرکت‌ها اعتراف کردند که قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه چهارم تهران صادرشد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار دارند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha