سلامت نیوز :مدیر كل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 64 درصد زنان خانه دار، فعالیت ورزشی مناسبی ندارند و این مساله تاثیر منفی در وضعیت سلامت آنان دارد.
 
فاطمه رخشانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حركات ورزشی به دو دسته حركات خفیف و حركات متوسط و شدید تقسیم بندی می شوند كه حركات ورزشی متوسط و شدید برای سلامتی بدن مفید است.
وی گفت: تصور زنان خانه دار این است كه كارهای منزل، نوعی ورزش محسوب می شود در حالی كه این فعالیت ها با توجه به اینكه اغلب كارهای خانه با وسایل برقی و تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می شود از نوع ورزش های شدید محسوب نمی شود بنابر این تاثیری در وضعیت سلامت بدن ندارد.
مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: زنان خانه دار باید روزانه، نیم ساعت را به فعالیت های ورزشی منظم اختصاص دهند و فعالیت های ورزشی آنان نیز باید بگونه ای باشد كه در حین ورزش، كمی احساس خستگی كنند.
وی با بیان اینكه افزایش ضربان قلب و تعریق از نشانه های انجام صحیح حركات ورزشی است، افزود: ورزش هایی مانند شنا و والیبال برای سلامت زنان مناسب است اما لازم نیست كه فعالیت های ورزشی حتما بیرون خانه باشد بلكه با ابزارهایی مانند دوچرخه ثابت در خانه نیز می توان به تمرین های ورزشی پرداخت.
مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وسایل ورزشی هم لازم نیست چندان پیشرفته باشد بلكه با یك توپ ساده هم می توان به ورزش پرداخت.
رخشانی گفت: درصورت نداشتن ابزار ورزشی، انجام حركات ورزشی ساده مانند حركات كششی و یا دویدن در جا، به زنان توصیه می شود.
وی با تاكید براینكه ورزش تاثیر بسزایی در سلامت اسكلتی و عضلانی بدن دارد، افزود: میزان ابتلا به پوكی استخوان در زنان به دلیل فعالیت اندك ورزشی و همچنین مصرف ناچیز لبنیات بالا است.
رخشانی اظهار داشت: زنان با انجام حركت های ورزشی ضمن پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان، می توانند از ابتلا به بیماری هایی مانند فشارخون، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha