سلامت نیوز :متخصص اعصاب و روان هشدار داد شناسایی و تشخیص دیر هنگام بیماری اوتیسم در كودكان، معالجه و كار توانبخشی را بی فایده می كند.
 
محمد هادی تیموری  در گفت وگو با ایرنا افزود: بیماری اوتیسم با اختلالات رشدی و رفتارهای ارتباطی و كلامی غیر طبیعی در كودك همراه است بنابر این شناسایی و تشخیص دیر هنگام این بیماری در كودكان برای انجام فعالیت های توانبخشی دیر است.
وی توضیح داد اوتیسم یك معلولیت رشدی دائمی است كه كودك معمولا در ارتباط برقرار كردن با دیگران با مشكل مواجه می شود و علائم این اختلال نیز در سه سال اول زندگی او بروز می كند.
متخصص اعصاب و روان افزود: والدین معمولا هنگامی از بیماری فرزند خود مطلع می شوند كه كودك او برخلاف سایر همسالانش در گفتار و ارتباط با دیگران با مشكل روبرو است و آن را با تاخیر انجام می دهد كه این اتفاق معمولا در سنین دو تا سه سالگی در كودك بروز می كند.
تیموری به لزوم آگاهی والدین از بیماری اوتیسم اشاره كرد و گفت: والدین به ویژه مادران باید آگاهی و اطلاعات كافی درباره بیماری اوتیسم داشته باشند تا خیلی زود متوجه رفتارهای مشكوك فرزندشان شده و درمان را شروع كنند.
این متخصص با بیان اینكه آگاهی درمورد علائم اوتیسم در تشخیص به موقع آن اهمیت بسزایی دارد، افزود: در شهرهای بزرگ به دلیل اطلاع رسانی و دسترسی والدین به متخصصان اعصاب و روان، تشخیص بیماری در سنین پایین ترصورت می گیرد ولی در شهرستان ها به دلیل نبود این امكانات، تشخیص بیماری كودك در سنین بالاتر مشخص می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha