محققان می گویند نوشیدن بالغ بر سه فنجان چای یا قهوه در روز برای کاهش تپش نامنظم قلب و ریسک سکته مفید است.

کاهش ریسک سکته با نوشیدن روزانه سه فنجان قهوه و چای

سلامت نیوز:محققان می گویند نوشیدن بالغ بر سه فنجان چای یا قهوه در روز برای کاهش تپش نامنظم قلب و ریسک سکته مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، یک فنجان قهوه حاوی حدود ۹۵ میلیگرم کافئین است. کافئین به عنوان محرک سیستم عصب مرکزی عمل می کند و موجب توقف تاثیرات آدنوزین می شود. آدنوزین یک ماده شیمیایی است که موجب فیبریلاسیون دهلیزی می شود.

فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین نوع اختلال ضربان قلب است که موجب تپش سریع قلب می شود که در صورت عدم درمان، می تواند موجب بروز سکته شود.

نتایج نشان می دهد مصرف بالغ بر ۳۰۰ میلیگرم کافئین در روز می تواند برای بیماران مبتلا به آریتمی قلب یا تپش نامنظم قلب مفید باشد.

«پیتر کیستلر»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان آلفرد در ملبورن استرالیا، در این باره می گوید: «یک باور اشتباه وجود دارد که کافئین موجب بروز مشکلاتی در تپش قلب می شود.»

به گفته کیستلر، «نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه و چای دارای خواص بلندمدت ضدتپش قلب همراه با تاثیرات ضداکسایشی و ضد آدنوزین هستند.»

تیم تحقیق در این مطالعه به بررسی چندین تحقیق قبلی پرداخت: مطالعه ۲۲۸,۴۶۵ شرکت کننده نشان داد فراوانی ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که به طورمنظم قهوه می نوشند تا ۶ درصد کمتر است؛ بررسی ۱۱۵,۹۹۳ بیمار حاکی از کاهش ۱۳ درصدی این خطر بود.

مطالعه دیگر مربوط به بررسی ۱۰۳ بیمار بعد از حمله قلبی نشان داد آنهایی که به طورمیانگین ۳۵۳ میلیگرم کافئین در روز دریافت کردند شاهد بهبود در ضربان قلب شان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha