سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی از زیستگاه‌های مستعد اجرای مناطق مختلف در این منطقه بازدید کردند.

بازگشت گورخر ایرانی بعد از ۳۳ سال به پارک ملی کویر مرکزی

سلامت نیوز:سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی از زیستگاه‌های مستعد اجرای مناطق مختلف در این منطقه بازدید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، عباسعلی دامنگیر، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: در این سفر بازدیدی از زیستگاه‌های مختلف در منطقه از جمله چشمه پیغمبر و اطراف آن در حوزه سیاه‌کوه و همچنین از زیستگاه چشمه طلحه و چاه میش مست در حوزه ملک آباد صورت گرفت.

به گزارش محیط زیست،،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه گفت: نظر به بررسی‌های میدانی و سوابق مطالعاتی، اجماع نظر و دیدگاه مشترک نسبت به عملیاتی کردن طرح در حوزه دشت شمالی سیاه کوه در محدوده زیستگاه دشتی چشمه پیغمبر جمع‌بندی حاصل شد.

وی گفت: در جهت ارتقای تنوع زیستی و احیای گونه در زیستگاه قبلی خود با وجود جمعیت مناسب گور خر ایرانی در ذخیرگاه زیست کره توران نسبت به انتقال این حیوان نادر و در معرض خطر به پارک ملی کویر مرکزی تصمیم گیری لازم صورت گرفت که این موضوع می‌تواند علاوه بر ارتقای تنوع زیستی برجاذبه های طبیعی منطقه نیز بیفزاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: با اجرای طرح قلمرو زیستی این حیوان در شرق و غرب استان گسترش یافته و حضور آن باعث پویایی سایر گونه‌ها و تنوع زیستی پارک ملی کویر مرکزی خواهد شد.

دامنگیر تصریح کرد: این طرح قرار است بعد از ۳۳ سال عدم مشاهده این گونه نادر در پارک ملی کویر در هفته محیط زیست افتتاح شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha