دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: ارتباط بین آلودگی هوا و سکته مغزی به اثبات رسیده است.

ارتباط آلودگی هوا و سکته مغزی/سردردها را جدی بگیرید

سلامت نیوز:دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: ارتباط بین آلودگی هوا و سکته مغزی به اثبات رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی امینی هرندی روز یکشنبه در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار داشت:  در کنگره امسال تمام متخصصین مغز و اعصاب به همراه سایر رشته های داخلی، طب اورژانس و پزشکان عمومی حضور دارند

وی با تاکید بر حفظ ماهیت بین المللی کنگره از حضور ۱۵ سخنران خارجی خبر داد و افزود: این سخنرانان از ۱۰ کشور کانادا، آمریکا، انگلیس، اسلوونی، اسپانیا، لبنان و ... حضور دارند.

به گفته امینی هرندی، ۲۰۰ مبحث تخصصی در رشته نورولوژی طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در محل هتل المپیک تهران مورد بحث قرار می گیرد.

وی در ادامه از برگزاری ۷ کارگاه تخصصی و فوق تخصصی با موضوعات تکنیک های جدید نوار مغزی، تصویربرداری مغز نخاع، اختلالات حرکتی، درمان گرفتگی های عضلانی، روش های غیردارویی خوراکی و همچنین استفاده از سونوگرافی در تشریح و درمان سکته های مغزی در کنگره پیش رو خبر داد و افزود: سونوگرافی در پیشگیری ثانویه سکته مغزی نقش مهمی دارد به طوری که وقتی فردی دچار سکته مغزی شده برای اینکه مشخص شود چقدر احتمال دارد دچار سکته بعدی شود از سونوگرافی استفاده می شود.

دبیر علمی کنگره به سردردها اشاره کرد و گفت: سردرد یک علامت و زنگ خطر برای بررسی یک بیماری است.

وی ادامه داد: سردرد می تواند منجر به التهاب مغزی و همچنین عفونت مغزی و تومور مغزی شود که نیاز به درمان های خاص دارد.

امینی هرندی با اشاره به علائم متعددی که یک سردرد برای بررسی نیاز دارد افزود: سردرد به دنبال ضربه به سر که می تواند همراه با خونریزی داخل سر باشد و همچنین سردردهای غیرمنتظره که طولانی شده و با دارو درمان نشده است و سردرد همراه با کاهش وزن و تب و علائم عصبی نیاز به پیگیری دارد.

دبیر علمی کنگره نورولوژی ایران در ارتباط با نقش آلودگی هوا در بروز سردردها و همچنین سکته مغزی گفت: ارتباط بین آلودگی هوا و سکته مغزی به اثبات رسیده است زیرا آلودگی هوا می تواند بر روی سیستم گردش خون تاثیرگذار بوده و باعث سکته مغزی شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha