براساس گزارش‌های جدید، حداقل 7 میلیارد نفر در جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند؛ این میزان برابر با 95 درصد از کل جمعیت جهان است. همچنین سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار کودک در اثر تنفس هوای آلوده جان خود را از دست می‌دهند.

95 درصد مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند/ مرگ سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار کودک

سلامت نیوز:براساس گزارش‌های جدید، حداقل 7 میلیارد نفر در جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند؛ این میزان برابر با 95 درصد از کل جمعیت جهان است. همچنین سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار کودک در اثر تنفس هوای آلوده جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که حداقل 7 میلیارد نفر در جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند؛ این میزان برابر با 95 درصد از کل جمعیت جهان است.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، مردم کشورهای فقیر و در حال توسعه بیش از هر کشور دیگری در معرض هوای آلوده قرار دارند.

بر اساس آمارهای موجود، در جهان سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که 90 درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند.

متخصصان معتقدند، موادی که از طریق هوای آلوده وارد محیط می‌شوند دارای ترکیباتی هستند که باعث نابودی بافت‌های مختلف بدن خواهد شد.

این مواد از طریق ریه، پوست، مخاط بدن، مخاط چشم، گوش، بینی و دستگاه گوارش، وارد بدن شده و باعث تخریب سلول‌های بدن می‌شود.

در سال 2015، 9 میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری‌های غیر عفونی ناشی از آلودگی هوا مثل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد، بیش از 92 درصد این مرگ‌ها در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط و کشورهایی که دارای جهش اقتصادی بوده‌اند مانند هند رخ داده‌است.

در میان کشورهای جهان، برونئی، سوئد و فنلاند کمترین میزان مرگ ناشی از آلودگی و بنگلادش، سومالی و چاد بالاترین میزان را آلودگی دارند.

علاوه بر این، بیش از یک میلیون و 700 هزار از این مرگ و میرها مربوط به کودکان زیر 5 سال می‌شود که قربانی تنفس در هوای آلوده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha