رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پوشش همگانی سلامت، عنوان کرد: پوشش همگانی سلامت یکی از بزرگ‌ترین اهداف سازمان بهداشت جهانی بوده که نامگذاری امسال نیز در همین راستا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلند مدت این سازمان صورت گرفته است.

حفظ دستاوردهای طرح تحول سلامت نیازمند همت جمعی است

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پوشش همگانی سلامت، عنوان کرد: پوشش همگانی سلامت یکی از بزرگ‌ترین اهداف سازمان بهداشت جهانی بوده که نامگذاری امسال نیز در همین راستا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلند مدت این سازمان صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد حاجی‌ آقاجانی  همزمان با هفته سلامت ، با اشاره به تلاش اکثر کشورهای عضو برای تحقق این هدف، به اجرای طرح تحول سلامت در ایران اشاره کرد و گفت: البته در ایران پس از پیروزی انقلاب و با تاسیس خانه‌های بهداشت در سراسر کشور و به خصوص مناطق دور افتاده و همچنین گسترش خدمات بهداشتی و درمانی، بخشی از این هدف محقق شد.

معاون سابق وزارت بهداشت با بیان اینکه از اردیبهشت ۹۳ و با آغاز طرح تحول سلامت، این خدمات جلوه جدیدی پیدا کرد، ادامه داد: در این راستا ما شاهد این هستیم که اقشار کم درآمدی که پیش از این به دلیل مشکلات مالی، توان دریافت خدمات درمانی و سلامتی را نداشتند، تا حدود زیادی تحت پوشش این خدمات قرار گرفته اند. به عبارت دیگر از یک سو، بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه به خدمات سلامتی و بهداشتی افزایش یافته و از سوی دیگر پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش یافته است.

آقاجانی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون حفظ دستاوردهای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است. با اجرای این طرح و در پی آن اعزام هزارن متخصص به اقصی نقاط کشور، تاسیس مراکز درمانی جدید، تهیه و تدارک داروها و تجهیزات پزشکی ثابت و مصرفی در سراسر کشور، توسعه خدمات به معنای واقعی و با رعایت سطح بندی خدمات در قالب قانون، برای دسترسی آحاد مردم به خصوص مناطق محروم، اتفاقی بسیار مثبت در کشور به وقوع پیوست.

وی افزود: در کنار افزایش دسترسی و بهره‌مندی افراد به خدمات، شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم بودیم که ترکیب این دو مقوله در کنار هم، اتفاق بسیار مثبت و دستاورد بزرگی در حوزه سلامت به حساب می‌آید.

وی با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ دستاوردهای بزرگ طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم، تصریح کرد: حفظ این دستاوردها با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و مسایل وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر، نیازمند یک همت جمعی و تشریک مساعی بین همه ذینفعان این حوزه یعنی پزشکان، مراکز درمانی، دانشگاه‌ها، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سایر مراکز بوده، تا بتوان با این منابع محدود بر مشکلات موجود غلبه کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور بر اهمیت و ضرورت ادامه طرح تحول سلامت در همایش مدیران اجرایی کشور، ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان‌های تخصیص دهنده اعتبار، شاهد کاهش مشکلات و استمرار جدی طرح تحول سلامت در کشور باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha