یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 242086

پارگی رگ های خونی به واسطه وجود فشار زیاد روی چشم رخ می دهد. پارگی رگ چشم تنها در یک چشم ظاهر می شود و بر همین اساس به راحتی می توان آن را از یک خون گرفتگی و قرمزی ساده چشم تشخیص داد.

دلایل خون گرفتگی چشم‌ها

سلامت نیوز: پارگی رگ های خونی به واسطه وجود فشار زیاد روی چشم رخ می دهد. پارگی رگ چشم تنها در یک چشم ظاهر می شود و بر همین اساس به راحتی می توان آن را از یک خون گرفتگی و قرمزی ساده چشم تشخیص داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، چشم ها پنجره های بدن انسان به سوی دنیای اطراف وی هستند و بر همین اساس بینایی یکی از مهم‌ترین حواس انسان است.

به گزارش"ریدرز دایجست"، چشم ها اندام هایی ظریف و حساس هستند، از این رو رسیدگی و حصول اطمینان از سطح سلامت مطلوب آنها اهمیت ویژه ای دارد. چشم های ملتهب، دچار خارش و قرمز مساله ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. در ادامه با برخی عوامل که می توانند موجب ناراحتی و خون گرفتگی چشم ها شوند بیشتر آشنا می شویم.

خشکی چشم

خشکی چشم یکی از شایع‌ترین دلایل قرمزی و خون گرفتگی چشم هاست. زمانی که چشم ها خشک هستند به راحتی تحریک و ملتهب شده و التهاب موجب قرمزی می شود. خشکی چشم اغلب به واسطه آب و هوای خشک رخ می دهد و از دلایل دیگر آن می توان به خیره شدن طولانی مدت به نمایشگر رایانه اشاره کرد. استفاده از اشک های مصنوعی می تواند به بهبود خشکی چشم کمک کند.

آلرژی ها

افراد بسیاری از این موضوع آگاه نیستند که حیوانات خانگی می توانند دلیل قرمزی و خون گرفتگی چشم های آنها باشد. اصلاح و کوتاه نگه داشتن موی حیوانات خانگی می تواند به پیشگیری از خارش و التهاب چشم ها کمک کند. آلرژی های فصلی و گرد و غبار، از دیگر مواردی هستند که موجب خون گرفتگی چشم ها می شوند. خانه خود را به ویژه در فصولی که گرده های فراوانی در هوا وجود دارند، تمیز نگه دارید. استفاده از کفپوش های چوبی سخت به جای فرش ها نیز می تواند موثر باشد. آلرژی ها افزون بر التهاب می توانند موجب آبریزش چشم ها نیز شوند. استفاده از کمپرس سرد روی چشم ها چند بار در روز یا استفاده از قطره های چشم مخصوص آلرژی ها می توانند به بهبود این شرایط کمک کنند.

برخی داروها

برخی داروها که افراد روزانه از آنها مصرف می کنند می توانند موجب خون گرفتگی و قرمزی چشم ها شوند. آنتی هیستامین ها، قرص های خواب، قرص های ضد اضطراب، و برخی مسکن ها، مانند ایبوپروفن، به واسطه کاهش جریان خون به بافت اطراف چشم می توانند موجب خشکی و قرمزی چشم ها شوند. استفاده از اشک های مصنوعی می تواند به بهبود خشکی چشم کمک کند.

یائسگی

زنان مسن به واسطه یائسگی هرچه بیشتر مستعد ابتلا به خشکی و قرمزی چشم هستند. تغییر سطوح و عدم تعادل هورمون ها موجب خشکی چشم می شود که می تواند قرمزی و خون گرفتگی چشم ها را در پی داشته باشد. استفاده از روان کننده های چشم، اشک مصنوعی، یا یک کمپرس داغ برای بهبود این شرایط توصیه می شود.

خواب ناکافی

چشم ها باید از این فرصت برخوردار باشند تا هنگام شب استراحت کرده و قوای خود را باز یابند. اگر کمتر از 7 تا 8 ساعت در شب می خوابید، این شرایط می تواند به خون گرفتگی و قرمزی چشم ها منجر شود. استفاده از قطره های چشمی مرطوب کننده را می توان به عنوان یک راه حل موقت مد نظر قرار داد، اما در بلند مدت، تنظیم برنامه خواب و پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور نمایشگرها پیش از خواب برای بهبود کیفیت خواب توصیه می شود.

لنزهای تماسی

لنزهای تماسی می توانند موجب خشکی، قرمزی و خارش چشم ها شوند، زیرا به طور مداوم با چشم در ارتباط هستند. این که همواره چیزی در چشم شما وجود داشته باشد می تواند موجب تحریک آن شود. اگر به واسطه تحریک و سوزش چشم ها نمی توانید برای بازه های زمانی طولانی از لنزهای تماسی استفاده کنید با چشم پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

عفونت ها

ابتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی در چشم ها شایع است، به ویژه اگر با کودکان در تماس هستید یا از لنزهای تماسی استفاده می کنید. ورم ملتحمه، یا چشم های صورتی، شناخته شده‌ترین عفونت چشم است. اگر با ترشح از چشم مواجه هستید، احساس درد می کنید، قدرت بینایی شما کاهش یافته یا چشم حساس شده است، احتمال ابتلا به ورم ملتحمه زیاد است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

الکل

مصرف الکل می تواند موجب آرامش و انبساط رگ های خونی و قرمزی چشم ها شود. برای برطرف کردن این شرایط می توانید از قطره های چشمی که رگ های خونی را منقبض کرده و به از بین رفتن خون گرفتگی چشم کمک می کنند، استفاده کنید.

پارگی رگ های خونی

پارگی رگ های خونی به واسطه وجود فشار زیاد روی چشم رخ می دهد. پارگی رگ چشم تنها در یک چشم ظاهر می شود و بر همین اساس به راحتی می توان آن را از یک خون گرفتگی و قرمزی ساده چشم تشخیص داد. در صورت مواجهه با این شرایط در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چشم پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha