یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 24210
سلامت نیوز :كاهش اشتها مهمترین نشانه اولیه هپاتیت بوده و راه خوبی برای تشخیص به موقع این بیماری و در نتیجه درمان زودرس و اثربخشی آن است.
میثم صدراللهی متخصص گوارش و كبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هپاتیت بیماری عفونی بسیار شایع است كه موجب التهاب كبد شده و كیفیت زندگی فرد مبتلا را تا حد زیادی كاهش می دهد.

وی با بیان اینكه تشخیص به موقع هپاتیت مانند هر بیماری حاد و مزمن دیگری بسیار با اهمیت است تصریح كرد: متاسفانه بیشتر مبتلایان به هپاتیت از علایم زودرس این بیماری آگاه نیستند و هنگامی متوجه بیماری خود می شوند كه ویروس هپاتیت در بیشتر ارگان ها و بافت های بدن منتشر شده و امكان درمان بیماری كاهش می یابد.

صدراللهی با اشاره به اینكه بر اساس شواهد گوناگون كاهش اشتها مهمترین نشانه اولیه هپاتیت است اظهار داشت: در واقع كاهش وزن راه خوبی برای تشخیص به موقع هپاتیت است كه این امر در مواجهه با بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: تشخیص به موقع هپاتیت به ویژه هپاتیت های شایع B،A و E به درمان زودرس بیماری كمك كرده و در نتیجه اثربخشی روش ها و نتایج درمانی را ارتقا می دهد.

این متخصص گوارش و كبد یادآور شد، سرما خوردگی و به دنبال آن زردی پوست و سفیدی چشم ها،تیرگی ادرار و كم رنگ شدن مدفوع،رنگ پریدگی زبان و پوست،‌سرگیجه، خستگی و ضعف، اختلال در تنفس، افزایش ضربان قلب و برخی دیگر از مشكلات درونی و گوارشی از علائم مهم هپاتیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha