کودک تازه متولد شده به خاطر عدم توان خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است.

گرو نگهداشتن نوزاد در بیمارستان کمالی کرج

سلامت نیوز:کودک تازه متولد شده به خاطر عدم توان خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،ولی نژاد، خاله نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان کمالی کرج  گفت: کودک تازه متولد شده به خاطر عدم توان خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است. خواهرم ۲۷ فروردین در بیمارستان کمالی کرج برای وضع حمل بستری شد.

وی در تشریح وضعیت خانواده همسر خواهرش ادامه داد: شوهر خواهرم به دلایلی در زندان است و پدر شوهرش هم فوت کرده و مادر شوهرش هم به دلیل وضعیت نامناسب مالی ازعهده پرداخت هزینه‌های زایمان خواهرم بر نمی‌آید.

وی توضیح داد: خانواده خودمان هم اصلا وضعیت مالی مناسبی ندارند و پدرم بیمار اعصاب روان است و مادرم هم دیالیز می‌شود. از ۲۷ فروردین برای تهیه مخارج بیمارستان به هرکس و ناکس رو انداخته‌ام و تنها توانسته‌ام ۹۰ هزار تومان جمع‌آوری کنم.

ولی نژاد گفت: الان مسئولان بیمارستان خواهرم را ترخیص کرده‌اند ولی می‌گویند تا زمانی که هزینه‌های زایمانش را تامین نکند بچه را به او تحویل نمی‌دهند. از بخش نوزادان به خواهرم زنگ می‌زنند که بیاید بچه‌اش را شیر دهد ولی اجاره ورود او به بخش را نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: بیمارستان کمالی بیمارستانی دولتی است و باید با مراجعه کنندگان راه بیاید و شرایط خاص برخی از آنها رو درک کند و نباید به خاطر نداری، مادری را تحقیر و او را از فرزندش جدا کند. ما در این شرایط مالی بسیار بد، دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از کجا بیاوریم که بچه خواهرم را از گروی بیمارستان خارج کنیم؟

وی گفت: اگر پول داشتم هرگز حاضر نبودم یک لحظه سختی خواهرم را تحمل کنم ولی دستم خالی است و کاری نمی‌توانم بکنم و فقط شرمندگی برایم باقی مانده است. به مسئولان بیمارستان کمالی می‌گویم به جای دومیلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۱۲ میلیون تومان سفته تا ۲۷ اردیبهشت می‌دهم ولی باز هم قبول نمی‌کنند.

رییس بیمارستان کمالی کرج گفت: هیچ قصوری در کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به مادر و نوزاد صورت نگرفته است.

خانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این خانم ۲۷ فروردین ماه برای زایمان به صورت اورژانسی در بخش بستری می‌شود. بعد از تشکیل پرونده ، مسئولان بخش به وی اطلاع می‌دهند که به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه قرار ندارد، باید هزینه‌های زایمان را به صورت آزاد پرداخت کند.

وی توضیح داد: همراهان این خانم بعد از اطلاع از این مساله گفتند که مشکل خاصی با پرداخت آزاد هزینه‌های زایمان وی ندارند ولی در نهایت از پرداخت هزینه‌ها خودداری کرده اند. با وجود وضع به وجود آمده کادر بیمارستان خدمات مناسبی به مادر و نوزادش ارائه داده و هیچ کدام مشکل چندانی در زمینه درمانی نداشته‌اند.

خانی افزود: مادر این نوزاد امروز از بیمارستان مرخص شده و فرزندش نیز به دلیل ابتلا به زردی باید تا فردا در بخش نوزادان نگهداری شود.

وی توضیح داد: این فرد باید برای حل مشکلش به ریاست و مسئولان مستقیم بیمارستان مراجعه می‌کرد و رسانه‌ای کردن این مساله فقط مردم را نسبت به خدمات بیمارستان‌های دولتی ناامید می‌کند. بارها شده افراد بی بضاعت و حتی اتباع خارجی از عهده تامین بخشی از مخارجشان بر نمی‌آمدند و با مراجعه به ریاست تا حد امکان مشکلشان حل شده است.

خانی اظهار کرد: نه این خانم و نه هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش تاکنون به ریاست بیمارستان مراجعه نکرده‌اند تا مشکلشان به نوعی حل شود و درست نبود که پای رسانه‌ها را وسط بکشند.

وی توضیح داد: در روز بالای ۱۰ مورد اتفاق می‌افتد که بیماران بستری شده در این بیمارستان اعلام می‌کنند که ازعهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند و بلاخره با رایزنی به نوعی مشکلشان حل می‌شود. اگر قرار بود همه این بیماران به دلیل مشکلات مالی گرو نگه داشته شوند که الان بیمارستان جایی برای سوزن انداختن هم نداشت.

خانی اظهارکرد: مشکل اکثر بیمارانی که به دلیل عدم بضاعت مالی از عهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند یا از طریق تخفیف و یا طرق دیگر حل می‌شود و در این خصوص جای نگرانی نیست. اگر قرار بود همه موارد شبیه به این مساله رسانه‌ای شود که روزی باید چندین خبر از همین بیمارستان منتشر می‌شد.

وی افزود: اینکه بیمارستانی نوزاد مادری را به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت هزینه‌ها از دیدن فرزندش محروم کند اصلا انسانی نبوده و بدون شک چنین چیزی ممکن نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha