سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  فارس، باقر لاریجانی امروز در دوازدهمین جشنواره ابن سینا كه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، افزود: با توجه به سند چشم انداز 1404 تلاش می‌شود كه بر مبنای نقشه علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، قطب علمی منطقه را در زمینه تحصیلات تكمیلی و خدمات تشخیصی و درمانی ایجاد كنیم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران در 15دوره رتبه بندی در علوم پایه، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه طی 4 سال گذشته رشد بسیاری را در حوزه‌های مختلف داشته است و 20 دوره جدید Phd و 8 دوره كارشناسی ارشد جدید و 29 دوره فلوشیپ و فوق تخصص ایجاد كرده است و راه‌اندازی برخی رشته‌ها مانند اخلاق پزشكی و مهندسی پزشكی و همچنین اقتصاد سلامت از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران است

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشكی تهران در كیش راه‌اندازی می‌شود و دانشكده فناوری‌های نوین پزشكی و همچنین تصویب ایجاد دانشكده تغذیه از برنامه‌های این دانشگاه است كه باید فضایی برای دانشكده تغذیه تصویب شود.

لاریجانی گفت: 77 مركز تحقیقاتی فعال در دانشگاه علوم پزشكی تهران وجود دارد و 34 درصد تولیدات ISI از دانشگاه علوم پزشكی تهران و همچنین از كل مقالات پزشكی مدلاین، 45 درصد سهم دانشگاه علوم پزشكی تهران است.

وی افزود: پاسخ به نیازهای كشور، توسعه مرزهای دانش و آماده سازی دانشگاه برای جهش بین‌المللی از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران است و با جدیت پیگیری می‌شود. دانشگاه علوم پزشكی تهران در شرایط حساس موجود و با وجود كاستی‌هایی كه دارد تلاش می‌كند، تا به دانشگاهی نوآور در عرصه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha