یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24215
سلامت نیوز :معاون فنی مركز بهداشت خراسان رضوی گفت: نخستین اولویت سلامت در زنان، سلامت روانی است كه باید به این جنبه از سلامتی آنها توجه خاصی شده تا معضلات خانوادگی حل شود.

به گزارش فارس، غلامحسین خدایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در مركز بهداشت خراسان رضوی اضهار داشت: با توجه به اهمیت بحث تغذیه، سازمان جهانی بهداشت در سال‌های اخیر بحث توانمند كردن مردم از جهت خود مراقبتی را مطرح كرده و البته این مورد مهم در دین اسلام نیز بسیار مورد تاكید قرار گرفته است.
معاون فنی مركز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج خود مراقبتی تاكید كرد: رسانه‌ها باید سلامت را در چهار بعد سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: برخی مواقع به جنبه‌هایی از سلامت كم توجهی و كم لطفی می‌شود كه باید آن قسمت‌ها را پررنگ‌تر كرده و به آنها توجه بیشتری نشان داد.
معاون مركز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: نخستین اولویت سلامتی در زنان سلامت روانی است ولی واقعیت این است كه به این جنبه از سلامتی زنان توجه كمتری شده است.
خدایی با اشاره به این موضوع كه مهم‌ترین مسئله كه در سلامتی باید به آن توجه شود حل معضل چاقی در جامعه است، تصریح كرد: در بحث سلامت و حل معضل چاقی باید با كمك رسانه‌ها و مسئولان بهداشتی جامعه، بسیجی تشكیل شده و در بحث آموزش تغذیه سالم با محوریت رفع معضل چاقی اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی افزود: تغییر عادات غذایی و تغییر در شیوه غذاخوردن، در بهبود شرایط زندگی ایرانیان بسیار مهم است و تمام جوانب زندگی ما نوعی جاهلیت مدرن كه پوششی همراه با تكنولوژی برروی آن سایه گسترده، در برگرفته است.
وی ادامه داد: در بحث سلامت باید به اولویت‌ها اندیشیده و رسانه‌ها می‌توانند به آن جنبه‌هایی از سلامتی كه كمرنگ شده دامن زده و آن را پررنگ‌تر كنند و توجه عمومی را به موارد فراموش شده سلامتی جلب كنند.
معاون فنی مركز بهداشت خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های این معاونت در ماه اخیر پرداخت و گفت: اول اسفند روز سلامت مردان و11 اسفند نیز روز بهداشت محیط نامگذاری شده و در این روزها برنامه‌های خاصی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha