نوزادی روز 27 فروردین در بیمارستان کمالی کرج به دنیا آمد و پدرش نتوانست هزینه وضع حمل همسرش را به بیمارستان بدهد. بیمارستان نیز کودک را نگه داشت تا اینکه دیروز او ماجرا را با رسانه ها درمیان گذاشت تا از آن‌ها بخواهد آن را منتشر كنند. مدیر بیمارستان اما چنین چیزی را تکذیب می کند و شرح دیگری از ماجرا دارد.

جدایی مادر و نوزاد به خاطر یك مشت ریال

سلامت نیوز: نوزادی روز 27 فروردین در بیمارستان کمالی کرج به دنیا آمد و پدرش نتوانست هزینه وضع حمل همسرش را به بیمارستان بدهد. بیمارستان نیز کودک را نگه داشت تا اینکه دیروز او ماجرا را با رسانه ها درمیان گذاشت تا از آن‌ها بخواهد آن را منتشر كنند. مدیر بیمارستان اما چنین چیزی را تکذیب می کند و شرح دیگری از ماجرا دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، البته این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد؛ سال گذشته در بیمارستانی در مشهد نیز چنین اتفاقی افتاد و مدیر بیمارستان آن را تکذیب کرد. در موارد مشابه هم معمولا با تکذیب مدیران بیمارستان ماجرا تمام می شود. والدین نوزاد کرجی در بیمارستان گفته اند که به دلیل ناتوان بودن خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان نوزاد در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است. به گزارش ایسنا ولی نژاد، خاله نوزاد گفت: «کودک تازه متولد شده به خاطر عدم توان خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است. خواهرم 27 فروردین در بیمارستان کمالی کرج برای وضع حمل بستری شد».

او درباره وضعیت مالی و خانوادگی خواهرش گفت:« شوهر خواهرم به دلایلی در زندان است و پدرشوهرش هم فوت کرده و مادر شوهرش هم به دلیل وضعیت نامناسب مالی ازعهده پرداخت هزینه‌های زایمان خواهرم بر نمی‌آید.خانواده خودمان هم اصلا وضعیت مالی مناسبی ندارند و پدرم بیمار اعصاب روان است و مادرم هم دیالیز می‌شود. از 27 فروردین برای تهیه مخارج بیمارستان به هرکس و ناکس رو انداخته‌ام و تنها توانسته‌ام 90 هزار تومان جمع‌آوری کنم». گویا مسئولان بیمارستان مادر نوزاد را مرخص کرده اند اما نوزاد همچنان در بیمارستان است.

مسئولان بیمارستان به آن‌ها گفته اند تا زمانی که هزینه‌های زایمانش را تامین نکند، بچه را به او تحویل نمی‌دهند. از بخش نوزادان به خواهرم زنگ می‌زنند که بیاید بچه‌اش را شیر دهد ولی اجاره ورود او به بخش را نمی‌دهند. خاله نوزاد در حالی که از شرایط مالی بد خواهرش می گوید، ادامه می دهد:« ما در این شرایط مالی بسیار بد، دو میلیون و 700 هزار تومان از کجا بیاوریم که بچه خواهرم را از گروی بیمارستان خارج کنیم؟ اگر پول داشتم، هرگز حاضر نبودم یک لحظه سختی خواهرم را تحمل کنم ولی دستم خالی است و کاری نمی‌توانم بکنم و فقط شرمندگی برایم باقی مانده است. به مسئولان بیمارستان کمالی می‌گویم به جای دو میلیون و 700 هزار تومان، 12 میلیون تومان سفته تا 27 اردیبهشت می‌دهم ولی باز هم قبول نمی‌کنند».

ما اشتباهی مرتکب نشدیم!

در این میان مدیر بیمارستان می گوید که مجموعه اش هیچ قصوری در این زمینه انجام نداده اند. این در حالی است که هنوز نوزاد را به خانواده اش تحویل نداده‌اند. او در گفت و گو با ایسنا گفت:«این خانم 27 فروردین برای زایمان به صورت اورژانسی در بخش بستری می‌شود. بعد از تشکیل پرونده ، مسئولان بخش به وی اطلاع می‌دهند که به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه قرار ندارد، باید هزینه‌های زایمان را به صورت آزاد پرداخت کند. همراهان این خانم بعد از اطلاع از این مساله گفتند که مشکل خاصی برای پرداخت آزاد هزینه‌های زایمان وی ندارند ولی در نهایت از پرداخت هزینه‌ها خودداری کرده اند. با وجود وضع به وجود آمده کادر بیمارستان خدمات مناسبی به مادر و نوزادش ارائه داده و هیچ کدام مشکل چندانی در زمینه درمانی نداشته‌اند. مادر این نوزاد امروز از بیمارستان مرخص شده و فرزندش نیز به دلیل ابتلا به زردی باید تا فردا در بخش نوزادان نگهداری شود».

مادر نوزاد برای حل مشکلش به ریاست بیمارستان مراجعه کرده و وقتی مشکلش حل نشده دست به دامان رسانه ها شده است. رییس بیمارستان این ماجرا را باعث ناامیدی مردم به خدمات درمانی می داند و می گوید که اتباع خارجی هم به بیمارستان مراجعه کرده اند اما به علت بی پولی نتوانسته اند مخارج را بدهند و مرخص شده اند اما رییس بیمارستان در ادامه صحبت‌هایش می گوید که خانواده نوزاد برای حل مشکل‌شان به او مراجعه نکرده اند!

او گفت:« نه این خانم و نه هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش تاکنون به ریاست بیمارستان مراجعه نکرده‌اند تا مشکل‌شان به نوعی حل شود و درست نبود که پای رسانه‌ها را وسط بکشند. در روز بالای 10 مورد اتفاق می‌افتد که بیماران بستری شده در این بیمارستان اعلام می‌کنند که ازعهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند و بالاخره با رایزنی به نوعی مشکل‌شان حل می‌شود. اگر قرار بود همه این بیماران به دلیل مشکلات مالی گرو نگه داشته شوند ،الان بیمارستان جایی برای سوزن انداختن هم نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha