داروهای گیاهی مانند داروی زحم پای دیابتی(آنژی پارس) و آیمود برای بیماران مبتلا به ویروس ایدز با دستور رئیس جمهوری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز :داروهای گیاهی مانند داروی زحم پای دیابتی(آنژی پارس) و آیمود برای بیماران مبتلا به ویروس ایدز با دستور رئیس جمهوری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس مرضیه وحید دستجردی امروز در دوازدهمین جشنواره ابن سینا كه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، افزود: 372 قلم دارو از 592 قلم داروی گیاهی باید وارد پوشش سیستم بیمه‌های درمانی كشور شود.

وی گفت: داروی آیمود كه داروی درمان كننده بیماری ایدز است و همچنین داروی آنژی پارس كه برای درمان زخم‌های دیابتی تولید شده است باید وارد سیستم بیمه‌ای كشور شوند كه رئیس جمهور دستور داد كه این داروها در سیستم بیمه‌ای كشور قرار گیرند.

وزیر بهداشت افزود: برخی از داروها بسیار گران هستند و به طور خاص وارد كشور می‌شوند كه دولت یارانه زیادی را به این داروها پرداخت می‌كند. اگر داروها در داخل كشور تولید شود قیمت آن به تدریج كاهش پیدا می‌كند و ارزان می‌شود.

وی اضافه كرد: 370 میلیارد تومان به عنوان یارانه داروها در نظر گرفته شده است كه 170 میلیارد تومان آن به دارو اختصاص پیدا كرده است و بقیه آن كه 200 میلیارد تومان است تا پایان سال اختصاص پیدا می‌كند.

وزیر بهداشت گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید دارو در كشور انجام شده است و فهرستی از داروها به شورای عالی بیمه ارسال شده است و داروهایی برای درمان بیماری‌های ارتوپدی و استخوانی با مصوبه هیئت دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی افزود: مشكل اساسی بیمه‌ها در پوشش بیمه‌ای داروها كمبود اعتبار است كه اعتبارات لازم برای سازمان‌های بیمه‌گر باید تأمین شود تا بتوانند داروهای بیشتری را در سیستم بیمه‌ای قرار دهند.« نمایندگان مجلس نیز موظف هستند طی برنامه پنجم هزینه‌‌هایی كه مردم از جیب خود برای درمان می‌گذارند را تا 30 درصد كاهش دهند» و اولین قدم می‌تواند كاهش قیمت داروهای گران باشد.

وزیر بهداشت گفت: داروهای گیاهی نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و حدود 3 درصد از داروهای كشور را داروهای گیاهی تشكیل می‌دهند كه بیشتر آنها تحت پوشش بیمه نیست و امیدواریم كه با تولید بیشتر داروهای گیاهی و ارائه داروهای ارزان به مردم سهم پرداخت هزینه از جیب مردم كاهش پیدا كند.

وحید دستجردی گفت: در دهه فجر امسال تعداد زیادی از داروها وارد مرحله كارآزمایی بالینی شده است كه فاكتورهای 7 و 8، داروهای درمان بیماران مبتلا بهسرطان و آسم نیز از جمله این داروها هستند كه در دهه فجر امسال رونمایی می‌شوند.

وزیر بهداشت افزود: تعداد فراوانی تخت بیمارستانی نیز در دهه فجر رونمایی می‌شود و تا پایان سال 89 بیش از 8 هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری می‌رسد بیش از 250 خانه بهداشت و حدود 120 مركز بهداشتی نیز در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: درباره بودجه سال آینده اطلاعات كافی نداریم اما معاونت راهبردی رئیس جمهور این اطمینان را به ما داده‌اند كه وضع وزارت بهداشت نسبت به امسال بهتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha