سلامت نیوز :معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز از اجرای بخش نخست طرح پزشك خانواده در شش شهر استان خوزستان خبر داد.

به گزارش فارس، سیدسعید سیدیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از این هفته طرح پزشك خانواده در شهر رامشیر اجرا شده است و از روز شنبه هفته آینده این طرح به طور سراسری در سطح كشور اعلام و اجرا می‌شود.
وی با اشاره به شش شهری كه این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود، بیان داشت: این شهرها شامل رامشیر، باغملك، گتوند، لالی، هفتكل و هندیجان است كه شهر رامشیر و لالی تمام امكانات لازم برای اجرای این طرح را دارند.
سیدیان افزود: به دلیل كمبود پزشك اجرای این طرح در شهر رامشیر با تاخیر همراه بوده است كه با برگزاری آزمون دستیاری تمام نیروهای مورد نیاز در این طرح تامین می‌شوند و تا پایان سال این طرح در شش شهر مذكور در بخش اول اجرا می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای حوزه بهداشت از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون در استان بیان داشت: بخش بهداشت در استان در زمینه مهار بیماری‌ها دستاوردهای زیادی داشته كه از جمله این بیماری‌ها، كاهش تالاسمی است.
وی گفت: در سال 67 حدود 50 كودك با ابتلا به بیماری تالاسمی متولد شدند كه این تعداد طبق آخرین آمار در سال 86 به به 11 كودك رسیده است كه علت آن، مراقبت‌ها و عملكردهایی است كه در این زمینه انجام گرفته است.
سیدیان افزود: در سال 57 حدود 217 نفر به بیماری سرخك مبتلا شدند كه این تعداد در سال 86 به 68 نفر كاهش یافت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: این مهم به دلیل ایمن سازی بدن افراد در مقابل این بیماری است كه باعث كاهش مبتلایان به این بیماری شده است.
وی همچنین با اشاره به ادامه دستاوردهای انقلاب در استان در زمینه بهداشت افزود: 11 درصد از خانوارهای روستایی در سال 57 از آب آشامیدنی سالم برخوردار بودند این در حالی است كه اكنون حدود 97 درصد از مناطق روستای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha