مطالعات جدید نشان می دهد فعالیت فیزیکی منظم پس از بروز حمله قلبی، تحت نظر پزشک ضروری است چراکه می تواند خطر مرگ را کاهش دهد.

فعالیت فیزیکی پس از حمله قلبی خطر مرگ را کاهش می دهد

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می دهد فعالیت فیزیکی منظم پس از بروز حمله قلبی، تحت نظر پزشک ضروری است چراکه می تواند خطر مرگ را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد صورت گرفته است، نشان می دهد فعالیت فیزیکی منظم در افرادی که تجربه حمله قلبی دارند، سبب طول عمر آنان می شود.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،این مطالعه با بررسی 22 هزار و 227 بیمار که بین سال های 2005 تا 2013 میلادی تجربه سکته قلبی (آنفارکتوس میوکارد) داشته اند، نشان می دهد شیوه زندگی، نوع تغذیه و فعالیت بدنی نقش تعیین کننده ای در طول عمر بیماران دارد.
همچنین این مطالعه نشان می دهد ورزش از مرگ ناگهانی افرادی که سکته قلبی داشته اند، جلوگیری می کند؛ در این مطالعه بیماران به چهار گروه بی تحرک، کم تحرک، پرتحرک و همیشه فعال دسته بندی شدند. نتایج نشان داد خطر مرگ ناگهانی در سه گروه آخر به ترتیب 37 درصد، 51 درصد و 59 درصد کمتر از گروه بی تحرک است.
کاهش استرس، دوری از مصرف سیگار و رژیم غذایی سالم از دیگر موارد توصیه شده به این افراد برای داشتن طول عمر بیشتر است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری های قلبی عروقی عامل مرگ 17.7 میلیون نفر در سال (31 درصد از کل آمار مرگ و میر در جهان) است و مصرف سیگار و الکل، رژیم غذایی نادرست و عدم تحرک کافی مهمترین دلایل این عارضه هستند.
سه راهکار پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی کاهش مصرف تنباکو، کاهش مصرف نمک و مراقبت های بهداشتی در زمینه سلامت و بیماری های قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha