یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵

نتایج یک نظرسنجی در سطح جهان نشان می‌دهد بیکاری، فقر و بی عدالتی اجتماعی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان است.

سلامت نیوز :نتایج یک نظرسنجی در سطح جهان نشان می‌دهد بیکاری، فقر و بی عدالتی اجتماعی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان است.

به گزارش خبرآنلاین این مطالعات توسط Ipsos روی 18 هزار و 676 نفر در 24 کشور جهان انجام شد که در بخش‌های مختلف مانند آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی قرار گرفته بودند. نتایج این نظرسنجی نشان داد تقریبا یک سوم مردم جهان از شرایط کشور خود راضی نیستند و معتقدند مسیری که سیاست‌مداران آن‌ها در پیش گرفته‌اند در جهت درستی قرار ندارد.

تقریبا در تمام کشورهایی که در این مطالعات شرکت داشتند به جز هندوستان، اندونزی و کره جنوبی بیکاری در نظر مردم اهمیت بیش‌تری نسبت به رسوایی‌های مالی و فساد اقتصادی داشت

جان رایت نایب رئیس و مدیر Ipsos در این باره گفت: از ابتدای سال 2010 تا کنون نگرانی‌های مردم جهان تغییر نکرده است. در این میان دو یافته بسیار در نظر ما جالب بود.

با وجود آن‌که بی‌کاری و اشتغال در بالای لیست نگرانی‌های مردم قرار داد فراگیرترین و مهم‌ترین موضوع در اکثر کشورهای جهان فقر و تبعیض‌های اجتماعی است. این موضوع‌ها در میان 4 نگرانی مهم مردم، در 23 کشور جهان است.

مورد دوم وضعیت بغرنج کشورهای اروپایی است. به جز کشور آلمان تقریبا مردم تمام کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان معتقدند کشور آن‌ها در جهت درستی قرار ندارد و وضعیت مردم به تدریج در حال بدتر شدن است.

در عوض درصد زیادی از مردم در کشورهای چین، عربستان سعودی، برزیل، اندونزی و هندوستان از وضعیت کشورشان رضایت دارند و معتقدند مسیری که کشورشان به سمت آن می‌رود در جهت درستی است. در این میان مردم کشورهای ایتالیا، ژاپن، فرانسه، بلژیک و اسپانیا بدبین‌ترین نگاه را نسبت به شرایط کشور خود داشتند.

برزیل و هندوستان تنها کشورهایی بودند که مردم آن‌ها از بیکاری به عنوان یکی از 4 نگرانی مهم خود نام نبردند و آمریکا نیز تنها کشوری بود که مردمش فقر را به عنوان یک موضوع مهم عنوان نکردند.

مالیات‌ها از مهم‌ترین نگرانی‌های کشورهای بلژیک، کانادا، فرانسه و آمریکا بود در حالی که مردم کشورهای استرالیا، مکزیک و ترکیه نسبت به وضعیت تحصیلات در کشور خود ابراز نارضایتی می‌کردند.

مردم کشورهای هندوستان و ترکیه از تروریسم به عنوان یکی از معضلاتی که کشورشان را تهدید می‌کند صحبت می‌کردند در حالی که انگلیسی‌ها خواستار کنترل شدیدتر وضعیت مهاجرات اتباع بیگانه به کشور خود بودند.

رایت در این باره گفت: بیکاری و بی‌عدالتی اجتماعی از مشکلاتی است که بخش زیادی از نارضایتی را در بین کشورهای جهان باعث شده است.

این در حالی است که کشور مصر که امروزه با بحران روبه روست و مردم بر ضد حکومت حسنی مبارک قیام کرده‌اند در این نظرسنجی شرکت نداشتند. به لیست این کشورها می‌توان الجزیره و تونس را نیز اضافه کرد که آن‌ها نیز در طول مدت اخیر شرایط ناآرامی را تجربه کرده‌اند.

در این نظرسنجی کشورهای آرژانتین ، استرالیا ، بلژیک ، برزیل ، کانادا ، چین ، فرانسه ، بریتانیا ، آلمان ، مجارستان ، هند ، اندونزی ، ایتالیا ، ژاپن ، مکزیک ، لهستان ، روسیه ، عربستان سعودی ، کره جنوبی ، اسپانیا ، سوئد ، ترکیه و ایالات متحده شرکت داشتند.

سال گذشته تروریسم از مهم‌ترین نگرانی‌های مردم کشورهای جهان از جمله برزیل، چین، بریتانیا و مانند آن بود. البته در آن سال کشور چین نسبت به برخی معضلات دیگر مانند رشد بی‌رویه جمعیت و تغییرات آب و هوایی هم نگران بودند.

در آن سال مردم کشور آفریقای جنوبی بیماری ایدز را به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات خود عنوان کرده بودند. با این که قاره آفریقا نزدیک به 14.7 درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شوند، اما نزدیک به 88 درصد از مبتلایان به ایدز را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha