دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

سردار محمدشرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پلیس پیشگیری به لحاظ تنوع و میزان ماموریت بسیار قابل توجه است.

25 میلیون نفر مراجعه سالانه به کلانتری‌ها

سلامت نیوز: سردار محمدشرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پلیس پیشگیری به لحاظ تنوع و میزان ماموریت بسیار قابل توجه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، وی افزود: در طول سال، ۲۵میلیون نفر به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند، ۱۱میلیون عملیات انتظامی در قالب پلیس۱۱۰ اجرا می‌شود و ۵میلیون احکام قضایی اجرا می‌کنیم. در ۲۵هزار صحنه در مناسبت‌ها حاضر می‌شویم تا نظم آنها را برقرار کنیم. سردار شرفی با بیان اینکه ۵۳درصد از کشفیات نیروی انتظامی مربوط به پلیس پیشگیری است، افزود: به‌دلیل این وسعت ماموریت‌ها و گستردگی اقدامات در 95/7/13 که فرماندهان عالی‌رتبه نزد فرمانده کل قوا رفتند تأکید شد به‌دلیل مراجعه گسترده مردم به کلانتری‌ها و میزان بالای ماموریت‌ها توجه ویژه‌ای به پلیس پیشگیری شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: لذا شورایی تحت عنوان شورای‌عالی تحول در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها تشکیل و قرار شد در قالب ۹کمیته شامل کمیته ساختار، منابع انسانی، آموزشی، فناوری، پژوهش و تحقیق، آماد و پشتیبانی، صیانت و سلامت کلانتری‌ها سند تحول در کلانتری‌ها و در کوتاه مدت تصویب شود. وی با بیان اینکه ما این کار را از سال گذشته شروع کردیم، ادامه داد: نتایجی که تاکنون بدست آورده‌ایم بسیار مثبت بوده است. شرفی با بیان اینکه پس از بررسی‌ها ۲۰ فعالیت غیرضروری را حذف کردیم، به مهر گفت: این موضوع باعث سبک شدن بار کلانتری‌ها شد.

سردار شرفی گفت: ۸۱ درصد کسانی که با آنها تماس گرفتیم عنوان کردند از رفتار مأموران و ارائه خدمات راضی بودند. رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: امسال در 6ماهه اول هیچ کلانتری تحت نظرگاه بدون دوربین نخواهیم داشت و این باعث پایش رفتار هرفردی می‌شود حتی متهمی که هنوز جرمی برای وی ثابت نشده است. سردار شرفی ادامه داد: برای مدیریت صحنه جرم و رفتار متهم و مأمور دوربینی روی البسه مأموران نصب شد تا هر لحظه فعالیت‌های مأمور را پایش کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در فاز اول 1000دستگاه دوربین در سال96 خریداری و واگذار شد و در تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه و فرودگاه امام از آن استفاده می‌کنیم. وی افزود: امسال قصدمان این است که تعداد این دوربین‌های البسه به بیش از 2هزار مورد برسد تا برای هر دو طرف شرایط بهتری ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha