سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی بر اثر بارش شدید باران در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب هشدار داد.

هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی/منتظر وزش باد و باران تند باشید

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی بر اثر بارش شدید باران در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب هشدار داد.
                                                                                                                                                             
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی بر اثر بارش شدید باران در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب هشدار داد.

در این اطلاعیه درباره وضعیت آب و هوای امروز استان های کشور آمده است:رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در شرق کرمانشاه، شرق کردستان، جنوب زنجان، جنوب ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب یزد و به تدریج سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی. همچنین بارش برف و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات زاگرس در استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه ها شود.

همچنین امروز دربرخی مناطق جنوب غرب، جنوب، نواحی مرکزی و بتدریج نیمه شرقی کشور وزش بادشدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط باکاهش دید و گردوغبار همراه خواهد بود. انتظار می رود امروز در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، شرق قم و کویر مرکزی در جنوب سمنان، سرعت باد لحظه ای در بعضی ساعات بین 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت برسد؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک و همچنین خسارات به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد، توصیه می شود جهت به حداقل رساندن خسارات احتمالی، تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

در ادامه این اطلاعیه درباره وضعیت هوای روز سه شنبه 4 اردیبهشت آمده است: روز سه شنبه  رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در خراسان رضوی و برخی نقاط خراسان شمالی را شاهد خواهیم بود.

در پایان این اطلاعیه نسبت به بارش شدید باران که منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب میشود  و همچینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات هشدار داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha