دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 242202

اگر از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید و مصرف مواد غذایی سالم و کامل را در زندگی‌تان به یک رویه ثابت تبدیل سازید، به‌صورت خودکار بسیاری از خوراکی‌های ناسالم از رژیم غذایی شما حذف می‌شوند. این نکته خصوصا برای حدف منابع کربوهیدراتی ساده و تصفیه‌شده مهم است. پروتئین

۵ ترکیب برتر صبحانه‌ای برای لاغری!

سلامت نیوز: اگر از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید و مصرف مواد غذایی سالم و کامل را در زندگی‌تان به یک رویه ثابت تبدیل سازید، به‌صورت خودکار بسیاری از خوراکی‌های ناسالم از رژیم غذایی شما حذف می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، این نکته خصوصا برای حدف منابع کربوهیدراتی ساده و تصفیه‌شده مهم است.

پروتئین

تخم‌مرغ، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه است. طبق مطالعه منتشرشده در American Journal of Nutrition، خوردن صبحانه سرشار از پروتئین با افزایش احساس سیری ارتباط دارد، ولع شبانه به مصرف خوراکی‌ها را کاهش می‌دهد و حتی هوس‌های غذایی را کنترل می‌کند.
به‌گفته متخصصان، «اگر ما به اندازه کافی در وعده صبحانه از پروتئین استفاده نکنیم، توده عضلانی بدن و همچنین متابولیسم را ضعیف می‌کنیم». آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از مردم جهان به اندازه کافی از پروتئین‌ها در وعده‌های ناهار و شام استفاده می‌کنند، اما وعده صبحانه آن‌ها فاقد پروتئین کافی است. این درحالی است که زنان در وعده صبحانه باید ۲۰ گرم پروتئین دریافت کنند.
بعضی از بهترین گزینه‌های پروتئینی برای صبحانه به این ترتیب هستند:‌ نان تست سبوس‌دار با کره بادام‌زمینی خالص یا تخم‌مرغ، غلات صبحانه با ماست یونانی و انواع توت‌ها و بادام‌ها.


فیبر

اگر از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید و مصرف مواد غذایی سالم و کامل را در زندگی‌تان به یک رویه ثابت تبدیل سازید، به‌صورت خودکار بسیاری از خوراکی‌های ناسالم از رژیم غذایی شما حذف می‌شوند. این نکته خصوصا برای حدف منابع کربوهیدراتی ساده و تصفیه‌شده مهم است.
درواقع، مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر به‌خوبی فرآیندهای گوارشی را آهسته می‌کند و همین اتفاق به ایجاد احساس سیری مطلوب و شکل‌گیری انرژی پایدارتر در بدن کمک می‌رساند. بهترین منابع فیبردار عبارت‌اند از نان تست سبوس‌دار، ‌جو دوسر، میوه‌ها و سبزی‌ها.


سبزی‌ها و میوه‌ها

بسیاری از ما استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها را، خصوصا در وعده صبحانه، جدی نمی‌گیریم. میوه‌ها و سبزی‌ها باید نیمی از هر وعده غذایی ما را به خودشان اختصاص بدهند. اما بیشتر افراد در وعده صبحانه اصلا حاضر به مصرف این مواد غذایی نیستند.
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مقداری اسفناج، فلفل دلمه‌ای یا کمی کدو به املت اضافه کنید تا یک صبحانه کاملا مغذی و عالی داشته باشید. استفاده کردن از انواع سبزی‌ها و میوه‌ها برای تهیه اسموتی نیز ترفند خوبی است.


چربی‌های سالم

راه دیگر برای حفظ احساس سیری و آهسته کردن روندهای هضم،‌ استفاده از چربی‌های سالم است. درواقع،‌ اگر از چربی‌های سالم استفاده کنید، انرژی به‌صورت پایدار و مطلوب در بدن‌تان آزاد می‌شود و درنتیجه انرژی بهتری در ساعات صبح خواهید داشت.
استفاده از نان تست سبوس‌دار همراه با آووکادو، یکی از بهترین صبحانه‌ها از این نظر محسوب می‌شود و همچنین، اضافه کردن مغزهای خام به غلات صبحانه یا اضافه کردن دانه‌های چیا یا بذر کتان به اسموتی سبزیجات. شما می‌توانید از روغن زیتون خالص برای پختن و آماده‌سازی بسیاری از غذاها استفاده کنید که سرشار از چربی‌های سالم و مهم است.


ترکیبات جدید

یکی از راه‌های کاربردی برای ایجاد میل به خوردن صبحانه سالم، استفاده از ترکیبات غذایی جدید است. البته برای این کار باید از خلاقیت خودتان به‌خوبی کمک بگیرید. درواقع، گزینه‌های صبحانه لزوما محدود نیستند و شما می‌توانید از غذاهای مختلف به‌عنوان صبحانه استفاده کنید.
برای مثال،‌ ترکیب کردن تکه‌های سیب با ماست یونانی، دارچین و پوره کدو تنبل، نوعی صبحانه جدید و کاملا مغذی را برای شما فراهم می‌کند که قطعا تا پیش از این نخورده‌اید. نان‌های تاکو و تورتیلا نیز می‌توانند گزینه‌های جذابی برای شما باشند که حال و هوای تازه‌ای به صبحانه می‌دهند.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha