مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر، از پوشش بیمه‌ای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار روستایی تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: این افراد از چرخه حمایت بهزیستی خارج و وارد نظام بیمه‌ای می‌شوند.

پوشش بیمه‌ای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در صندوق روستاییان

سلامت نیوز:مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر، از پوشش بیمه‌ای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار روستایی تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: این افراد از چرخه حمایت بهزیستی خارج و وارد نظام بیمه‌ای می‌شوند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان بهزیستی، افزود: سطوح ارائه خدمات رفاهی در کشور به سه سطح کلی تقسیم می‌شود که لایه حمایتی و مساعدت‌های اجتماعی نخستین سطح آن است که عمدتاً برای افرادی است که توان درآمدی کافی ندارند یا دچار معلولیت و آسیب اجتماعی هستند که حمایت از این افراد بر عهده دولت است.


وی گفت: سطح بیمه‌های پایه دومین لایه حمایتی است که مخصوص نیروی کار است و شامل بازنشستگی، از کار افتادگی خدمات درمانی و... می‌شود که بخشی از حق بیمه از این سطح از سوی دولت و همچنین توسط کارگر پرداخت می‌شود. واعظ مهدوی با اشاره به اینکه سطح سوم مربوط به بیمه‌های تکمیلی است که عمدتاً دولت در آن مشارکت نمی‌کند و شخص برای استفاده از خدمات بهتر خود شخصاً سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: بهزیستی عهده دار لایه اول حمایتی است و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سطح دوم فعالیت می‌کند اما چون مشمولان صندوق، روستاییان و عشایر هستند که درآمد پایینی دارند که نزدیک به سطح بهزیستی است، ما می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان آمار در سال ۹۵ سطح درآمدی روستاییان تا ۳۲۴ درصد متفاوت با یکدیگر است به طوری که کمترین درآمد را روستاییان سیستان‌و‌بلوچستان دارند که در برخی از استان‌ها درآمد روستاییان سه برابر سیستان است. وی گفت: بر اساس تفاهمنامه با سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر که تحت پوشش بهزیستی هستند و توانسته‌اند به سطح درآمدی برسند و توانمند شوند تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند و از این پس دیگر نیازی به پوشش بهزیستی ندارند و از چرخه حمایتی آن خارج می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha