سلامت نیوز :مدیر آموزش انجمن پرفیوژنیست ها از جایگزینی سرم های کلوئیدی به نام "هیدروکسیل استارچ" با میزان کارآیی بیشتر نسبت به آلبومین خبر داد.


حمید شفیعی در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: پیش از این آلبومین هایی با منشا حیوانی و انسانی و با احتمال خطر بروز واکنش برای بیماران استفاده می شد اما هم اکنون با ساخت سرم های سنتتیک "هیدروکسیل استارچ" از نشاسته ذرت و سیب زمینی در حجم های 500 سی.سی این مشکل برطرف شده است و در درمان شوک، خونریزی و جبران حجم خون از دست رفته و پرفیوژن استفاده می شود.

وی گفت: در اتاق های اعمال جراحی قلب برای هواگیری ست و لوله دستگاه اکسیژناتور غالباً از 1500 تا 2هزار سی.سی سرم رینگر یا رینگر لاکتات استفاده می شود که سبب رقیق شدن خون و کاهش میزان آلبومین خون و در نتیجه افت فشار انکوتیک و ادم بیمار می شود.

 مدیر آموزش انجمن پرفیوژنیست ها  ادامه داد: از این رو ناگزیر از تزریق آلبومین در حجم پرایم (حجمی از سرم که برای هواگیری ست دستگاه اکسیژناتور استفاده می شود) بودیم و  به علت آنکه این آلبومین منشا انسانی داشت همواره خطر بروز واکنش و reaction وجود داشت .

شفیعی افزود: اما هم اکنون با استفاده از این سرم ها خطر واکنش و reaction وجود ندارد و می توان از حجم و مقادیر فراوانی از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: در روز جمعه هم زمان با یوم الله 22 بهمن در باشگاه انقلاب از ساعت 11 تا 3 بعد از ظهر جلسه ای برای معرفی قابلیت های این سرم ویژه پرفیوژنیست ها برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha