سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 242274

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد فعالیت جسمی شدید با افزایش احتمال ابتلا به "اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" (ALS) مرتبط است.

ادعای تازه درباره تاثیر ورزش سنگین بر بدن

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد فعالیت جسمی شدید با افزایش احتمال ابتلا به "اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" (ALS) مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرتب ورزش کردن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای بدن انجام داد هر چند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ALS را افزایش دهد.

"اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" که بیماری استیون هاوکینگ،‌ فیزیکدان برجسته و فقید بود، بیماری نورون‌های حرکتی است که اطلاعات دقیقی در مورد علت این بیماری کشنده وجود ندارد هر چند فعالیت‌های جسمی شدید می‌تواند فاکتور خطرزایی در بروز این بیماری باشد که باید از آن آگاه بود.

متخصصان هلندی اظهار داشتند: در این بررسی یک رابطه طولی مشاهده کردیم به این مفهوم که این خطر با افزایش سطح فعالیت‌های جسمی، بیشتر می‌شود.

متخصصان به منظور ارزیابی رابطه بین فعالیت جسمی و بیماری ALS به بررسی سبک زندگی بیش از ۱۵۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به این بیماری در ایرلند، ایتالیا و هلند پرداختند.

این اطلاعات شامل میزان فعالیت جسمی، جنسیت، سابقه کاری، مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار می‌شود. پاسخ‌های این افراد با اطلاعات یک گروه سالم دیگر مقایسه شد.

به گزارش ساینس الرت، متخصصان هلندی پس از در نظر گرفتن تمامی فاکتورها مشاهده کردند سطح فعالیت جسمی فاکتور خطر زای حائز اهمیتی است که بر احتمال ابتلای فرد به بیماری ALS تاثیر می‌گذارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha