سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

حکم قصاص تازه‌عروسی که با همدستی پسرعموی شوهرش علاوه بر همسرش، مادربزرگ او را هم به قتل رسانده ‌بود، در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

سلامت نیوز: حکم قصاص تازه‌عروسی که با همدستی پسرعموی شوهرش علاوه بر همسرش، مادربزرگ او را هم به قتل رسانده ‌بود، در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، حدود ساعت 12 ظهر 23 آبان 94 گزارشی مبنی بر وقوع دو فقره قتل به مأموران کلانتری 123 نیاوران اعلام شد که با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری به محل وقوع قتل اعزام شدند.
پس از رسیدن مأموران به محل وقوع قتل و بررسی‌های اولیه مشخص شد پیرزن 70ساله‌ای به‌همراه نوه 29ساله‌اش در یک خانه به قتل رسیده‌اند.
پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد بازپرس در محل حاضر شد و پدر مقتول که به‌واسطه تماس تلفنی پسرش به محل مراجعه كرده و پس از ورود به ساختمان با جسد او روبه‌رو شده بود، در اظهاراتش به بازپرس دادسرای جنایی تهران گفت: پسرم شب گذشته در منزل ما حضور داشت و امروز (روز حادثه) برای تعویض لباس‌های خود و رفتن به محل کارش به خانه‌ رفته بود که با من تماس گرفت و گفت همسرش به خانه‌اش مراجعه کرده اما در ورودی را از داخل قفل کرده است.  در بررسی تیم جنایی در محل وقوع قتل یک کارد آشپزخانه خونین همراه پیچ‌گوشتی بزرگی کشف و در ادامه با بررسی بیشتر، ردپای دو آشنا در قتل مادربزرگ و نوه شناسایی شد و در نهایت همسر و پسرعموی مقتول خود را به پلیس تسلیم کردند.
زن جوان در بازجویی‌ها گفت: من با همسرم اختلافات زیادی داشتم چون او عصبی‌مزاج بود و حتی با پدرش نمی‌توانست با لحن آرام صحبت کند، به همین خاطر قصد جدایی از او را داشتم. صبح روز قتل در چهارراه کامرانیه با پسرعموی شوهرم قرار گذاشته بودم و بعد از خرید به منزلمان رفتیم.
وی گفت: ما در منزل مادربزرگ شوهرم سکونت داشتیم و در طبقه اول آنجا ساکن بودیم و مادربزرگ شوهرم نیز در نیم‌طبقه بالا زندگی می‌کرد، زمانی که من و پسرعموی شوهرم به منزلمان رسیدیم، شوهرم قصد ورود به منزلمان را داشت و چون کلید خانه را نداشت، با پیچ‌گوشتی در خانه را باز کرد و زمانی ‌که وارد خانه شد با هل‌دادنم، من را به ‌طرف کاناپه پرت کرد، من هم به او گفتم می‌خواهم از تو جدا شوم، او مجددا شروع به دعوا کرد.
این زن جوان ادامه داد: شوهرم در منزلمان باتوم و چاقو نگهداری می‌کرد. حین دعوا چاقو را برداشت و قصد حمله به من را داشت که پسرعمویش سعی کرد جلویش را بگیرد، به همین خاطر با هم گلاویز شدند. به‌خاطر زدوخورد با هم خونی شده بودند؛ در یک لحظه چاقو روی زمین افتاد، من هم که دیدم شوهرم در حال خفه‌کردن پسرعمویش است ضربه‌ای به کمرش زدم.
زن جوان درباره قتل مادربزرگ شوهرش نیز به بازپرس جنایی تهران گفت: زمانی‌ که سروصدا در خانه بلند شد، مادربزرگ شوهرم سراسیمه به طبقه پایین آمد و با دیدن آن صحنه به‌ سمت در حیاط رفت که همسایه‌ها را خبر کند و من هم دوان دوان به ‌سمتش رفتم و او را به داخل خانه کشاندم و از وی خواهش کردم داد و فریاد نکند، می‌خواستم او را داخل اتاقی بیندازم و در آنجا را قفل کنم؛ اما مادربزرگ شوهرم داد و فریاد می‌کرد، من هم چون نمی‌دانستم چه‌ کار باید انجام دهم، چند ضربه با چاقو به مادربزرگ شوهرم زدم.
این اعترافات مورد تأیید پسرعموی مقتول هم قرار گرفت و گفت او نیز ضربه‌ای به مقتول زده ‌است. با پایان گفته‌های متهمان و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران رفت. این‌بار متهمان یکدیگر را قاتل معرفی کردند و هرکدام مدعی شدند دیگری مرتکب قتل‌ها شده‌ است. در پایان با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای ‌دم و مدارک موجود در پرونده عروس جوان به قصاص محکوم شد و این حکم در شعبه 27 دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha