دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 24231

معاون وزیر بهداشت در کافه خبر درباره ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت می گوید: در این باره نظر خاصی نداریم ولی برای انجام وظیفه سیاستگذاری و نظارتی وزارت بهداشت، باید شورای عالی بیمه به ما واگذار شود

وزارت بهداشت: وزارت رفاه را نمی خواهیم
سلامت نیوز :معاون وزیر بهداشت در کافه خبر درباره ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت می گوید: در این باره نظر خاصی نداریم ولی برای انجام وظیفه سیاستگذاری و نظارتی وزارت بهداشت، باید شورای عالی بیمه به ما واگذار شود.
معاون وزیر بهداشت در کافه خبر می گوید درباره طرح ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت بهداشت، نظر خاصی نداریم، ولی شورای عالی بیمه باید به وزارت بهداشت واگذار شود.

دکتر حسن امامی رضوی می افزاید: طبق قانون پنجم توسعه، باید سیاستگذاری و نظارت یکسانی بر بیمه ها و نظام سلامت اعمال شود و در حال حاضر، وزارت بهداشت به عنوان سیاستگذار و ناظر، این وظیفه را بر عهده دارد. پس باید سیاستگذاری برای نهادهای بیمه گر نیز در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول، بر همین اساس، شورای عالی بیمه که مرکب از اشخاص حقوقی مانند مدیران عامل سازمانهای حمایتی و بیمه گر هستند، باید به وزارت بهداشت و درمان واگذار شود تا سیاستگذاری یکسانی در بخش سلامت و درمان انجام گیرد.

این در حالی است که طبق آخرین تغییرات اعمال شده در اساسنامه شورای عالی بیمه، وزیر رفاه به عنوان رئیس این شورا تعیین و هیات امنای این شورا با حکم وی انتخاب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha