دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴

هیدروژل‌های پوشش‌دهنده زخم‌های ناشی از سوختگی و بستر با استفاده از الکترون‌های پر انرژی در تنها شتاب‌دهنده الکترون موجود در کشور تولید شد.

سلامت نیوز :هیدروژل‌های پوشش‌دهنده زخم‌های ناشی از سوختگی و بستر با استفاده از الکترون‌های پر انرژی در تنها شتاب‌دهنده الکترون موجود در کشور تولید شد.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، هیدروژل‌های پوشش‌دهنده زخم‌های ناشی از سوختگی و بستر با استفاده از الکترون‌های پر انرژی در تنها شتاب‌دهنده الکترون موجود در کشور تولید شد.
این محصول داخلی که با تلاش پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی و با هدف درمان سوختگی‌ها و ایجاد زمینه‌های لازم جهت پژوهش در حوزه پلیمرهای فرآوری شده با پرتو به منظور استفاده در صنعت پزشکی و همچنین ایجاد اشتغال و افزوده اقتصادی تولید شده، محصول جدیدی است که تاکنون در کشور به دلیل قیمت بالا و عدم شناخت جامعه جایگاه واقعی خود را نیافته است.
از هیدروژل علاوه بر پانسمان زخم‌های سوختگی درجه 2 و زخم‌های بستر می‌توان در انتقال دارو به بدن که در مراحل بعدی این پروژه به انجام خواهد رسید و موارد بهداشتی و زیبایی (ماسک‌های بهداشتی و زیبایی صورت) استفاده کرد.
محصول جدید در مقایسه با پانسمان‌های متداول دارای مزایایی از قبیل شفافیت، عدم چسبندگی به پوست، تسریع در بهبود زخم، استریلیزاسیون به واسطه پرتوتابی یونیزان، ممانعت از نفوذ میکروب، قابلیت عبور‌دهی اکسیژن و انعطاف‌پذیری است.
تاکنون مراحل تولید،‌ آزمایشهای پلیمری و حیوانی این محصول در کشور به انجام رسیده و در مرحله آزمایش ‌های انسانی است که به زودی به نتیجه خواهد رسید.
با توجه به استانداردهای جدید در زمینه بهداشت و سلامت، الزام استفاده از محصولات با کیفیت و کارایی برتر همچون این محصول جدید اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha