دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 24235
 سلامت نیوز :رئیس سازمان جمیعت هلال احمر گفت: با یك برنامه‌ریزی دقیق و جامع، تمام جمعیت كشور طی 10 سال آموزش امداد و نجات خواهند دید.

به گزارش فارس ، سیدابوالحسن فقیه یكشنبه شب در آیین افتتاح نخستین مركز بین‌المللی آموزش تخصصی امداد و نجات كشور اظهار داشت: وظیفه آموزش همگانی در زمینه امداد و نجات، اطفای حریق، سیل و حوادث غیرمترقبه به عهده جمیعت هلال احمر قرار دارد.
وی با اشاره به اینكه منابع انسانی در هر برنامه‌ توسعه محور، مهم‌ترین ركن آن برنامه است، افزود: بدون نیروی انسانی كارآمد و متخصص، دستگاه‌ها هیچ كاربردی نخواهند داشت.
رئیس جمیعت هلال احمر تصریح كرد: توسعه منابع انسانی همراه با بهبود و ارتقای نیروی كار از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جمیعت هلال احمر كشور است.
وی بیان داشت: در یك برنامه‌ریزی دقیق و جامع، تمام جمیعت كشور طی 10 سال آموزش امداد و نجات خواهند دید.
فقیه با اشاره به اینكه سالانه 700 هزار نفر در كشور باید دوره آموزش امداد و نجات را طی كنند، ادامه داد: در سال 88 حدود 550 هزار نفر آموزش دیدند كه هنوز با شاخص 700 هزار نفر در سال فاصله دارد.
وی اضافه كرد: مركز آموزش علمی كاربردی هلال با داشتن 11 شعبه در استان‌های مختلف، كار خود را از اسفندماه آغاز می‌كند و در سال 90 به تعداد 30 دانشگاه علمی كاربردی ارتقا می‌یابد.
رئیس جمیعت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینكه استان اصفهان در هلال احمر كشور پایه و پیشرو است، گفت: جمیعت هلال احمر استان اصفهان باید در بحث آموزش‌های همگانی، تخصصی و آكادمیك به صورت نمونه و الگو رفتار كند.
وی افزود: ویژگی‌هایی همچون اقلیم مناسب، اردگاه‌های طبیعی و جوانان با روحیه، با انگیزه و ایثارگر، استان اصفهان را در كشور نمونه و قابل تقدیر كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha