دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 24237
سلامت نیوز :معاون بهداشتی از اجرای برنامه «بسیج سلامت نوروزی» به منظور كنترل و نظارت مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با حضور بازرسان بهداشت محیط در سراسر كشور خبر داد.
 
دكتر علیرضا مصداقی‌نیا معاون بهداشتی، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیك شدن ایام تعطیلات نوروزی و متعاقباً افزایش فعالیت برخی از مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماكن عمومی، كنترل و نظارت بر این گونه مراكز و اماكن از حساسیت بیشتری برخوردار است.
دكتر مصداقی‌نیا با بیان این كه برنامه بسیج سلامت نوروزی هرساله از اول اسفند تا 15 فروردین ماه با حضور بازرسین بهداشت محیط از ساعت 8 صبح تا 8 شب در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با اولویت نظارت بر مراكز و اماكن حساس با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور كاهش و كنترل بیماری‌های مرتبط با غذا اجرا می‌شود.
معاون بهداشتی همچنین از ابلاغ برنامه بسیج سلامت نوروزی به روسای دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور خبرداد و گفت: در این ابلاغ از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی خواسته شده است تا نیروهای بهداشت محیط نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی طرح مذكور و اجرای آن از یكشنبه اول اسفندماه به مدت 2 هفته، با حداكثر بهره‌گیری از امكانات و تجهیزات اقدام كنند.
دكتر مصداقی‌نیا افزود: انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به پوشش صد در صدی كنترل و نظارت مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماكن عمومی حساس و همچنین پوشش صد در صدی اماكنی مانند رستورانها، اقامتگاه‌ها و اماكن بین راهی اقدام شود به طوری كه بازرسان بهداشت محیط در هر 15 روز یكبار، جمعاً 3 بار در طول طرح، از مراكز مذكور بازدید كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha