استاندار تهران با بیان اینکه اداره آبفای استان موظف است از ابتدای اردیبهشت ماه مصرف آب همه دستگاه‌ها را گزارش دهد، گفت: مدیران موظفند در جهت کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در دستگاه‌های استان اقدام کنند.

سلامت نیوز:استاندار تهران با بیان اینکه اداره آبفای استان موظف است از ابتدای اردیبهشت ماه مصرف آب همه دستگاه‌ها را گزارش دهد، گفت: مدیران موظفند در جهت کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در دستگاه‌های استان اقدام کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران محمدحسین مقیمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان تهران گفت: امسال نزولات آسمانی حدود ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و هرسال شاهد کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال‌های گذشته هستیم.


وی افزود: ممکن است احتمال افزایش بارندگی وجود داشته باشد اما تصمیم گیری‌ها براساس شرایط فعلی منابع آب است و باید در مصرف آب کشاورزی، مصارف خانگی و صنعت و معدن صرفه‌جویی شود.
استاندار تهران با بیان اینکه تعهدی در برابر چاه‌های غیرمجاز نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۷ میلیون مترمکعب بهره‌برداری آب از چاه‌های غیرمجاز است که ۱۰ درصد منابع آب استان است.


مقیمی با تأکید بر اینکه لازم است همه چاه‌های استان تعیین تکلیف شود، گفت: برای صرفه‌جویی در آب کشاورزی از آبیاری قطره‌ای و کشت‌های با نیاز کمتر به آب استفاده شود.


وی ادامه داد: در بخش آب شرب نیز باید فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان از آب شرب برای مصارف غیر شرب مثل شست و شوی اتومبیل و سایر موارد استفاده نکنند. مقیمی با بیان اینکه ۳۵ درصد مصرف آب استان تهران در بخش شرب است، تصریح کرد: هدف در صرفه‌جویی لطمه زدن به رعایت مسائل بهداشتی وآشامیدن نیست بلکه هدف جلوگیری از مصارف بیهوده آب است.

منع بکارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی

مدیرکل هماهنگی وساماندهی امور جوانان با بیان اینکه منع بکارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی براساس مصوبه مجلس یک امتیاز برای جوانان است، گفت: اجرای این مصوبه گامی برای تحقق وعده رئیس جمهوری درجوان‌سازی دولت است.


  امید محدث با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ممنوعیت بکار‌گیری افراد بازنشسته در پست‌های معاون وزیر، استاندار، سفیر و شهردار به مهر افزود: با اجرایی شدن این مصوبه استفاده از بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی ممنوع می‌شود.مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با استقبال از این مصوبه تأکید کرد: به طور کلی باید مدیران بازنشسته از چرخه مدیریتی خارج شوند تا زمینه برای اشتغال بیشتر جوانان فراهم شود. افرادی که سابقه کاری بیش از ۳۰ سال دارند باید از ساختار خارج شوند تا دولت به سمت چابک‌سازی پیش برود.


وی با بیان اینکه این مصوبه شهرداری‌ها را هم شامل می‌شود، افزود: تعداد زیادی از کسانی که به‌عنوان نامزد تصدی شهرداری تهران مطرح شده‌اند بازنشسته هستند و طبق این مصوبه نمی‌توانند به‌عنوان شهردار فعالیت کنند. شهرداری مکلف است این مسأله را رعایت کند و اعضای شورای شهر تهران باید این موضوع را لحاظ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha