دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 24238
سلامت نیوز :عضو فراكسیون محیط زیست مجلس گفت: در حال حاضر هنوز در باغ ‌وحش، اداره دامپزشكی حیات‌وحش وجود ندارد تا این اداره به مراقبت، پیشگیری و درمان حیوانات بپردازد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با فارس درباره وضعیت ببرهای روسی در ایران اظهار داشت: پس از مرگ ببر نر، ببر ماده تحت مراقبت است ضمن اینكه تمام ارگان‌ها در وظیفه خود كوتاهی كرده‌اند ولی هنوز گزارش عملكردها به ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در جمع‌بندی جلسه فراكسیون محیط زیست مجلس ما به این نتیجه رسیدیم كه سازمان حفاظت محیط زیست با وجود عدم تأمین شرایط نگهداری ببرها، اجازه ورود آنها به ایران را داده بود.

محسنی بندپی بیان داشت: باغ وحش نیز شرایط نگهداری ببرها را فراهم نكرده بود و در نگهداری آنها دقت لازم را به كار نگرفت.

عضو فراكسیون محیط زیست مجلس عنوان كرد: سازمان دامپزشكی كه به لحاظ قانونی موظف به انجام قرنطینه و واردات احشام بوده است، در انجام وظیفه خود كوتاهی كرده است.

وی در خصوص جبران این موضوع توسط نهادها گفت: در دراز مدت مقرر شده است كه موارد و خلأهایی كه منجر به این‌گونه مسائل می‌شود را به مجلس ارائه دهند تا مجلس نیز كار كارشناسی انجام دهد و در صورت وجود خلأ قانونی و نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌ها، مجلس آن را پیگیری كند.

محسنی بندپی گفت: در حال حاضر هنوز در باغ ‌وحش، اداره دامپزشكی حیات‌وحش وجود ندارد تا این اداره به مراقبت، پیشگیری و درمان حیوانات بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: مقرر شده است كه گزارش‌ها در فراكسیون محیط زیست مجلس بررسی شده و این مسئله به عنوان سرفصلی مطرح شود تا كار زیربنایی و اساسی درباره آن صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha