رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه اقلام غذایی از این پس در انبارهای این سازمان دپو نمی‌شود، گفت: در زمان حوادث، شرکت تهیه کننده اقلام را در اختیار حادثه‌دیدگان دارای کارت حواله اعتباری هوشمند، قرار می‌دهد.

اقلام غذایی در انبارهای هلال احمر دخیره نمی‌شود

سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه اقلام غذایی از این پس در انبارهای این سازمان دپو نمی‌شود، گفت: در زمان حوادث، شرکت تهیه کننده اقلام را در اختیار حادثه‌دیدگان دارای کارت حواله اعتباری هوشمند، قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با فارس،‌در ارتباط با توزیع اقلام امدادی به حادثه دیدگان اظهارداشت: به‌منظور حمایت از کالای ایرانی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت رعایت صرفه و صلاح جمعیت هلال احمر، خرید اقلام غذایی برای حادثه دیدگان در حوادث و سوانح به صورت موردی و در زمان وقوع حوادث انجام می‌شود.

وی گفت: این اقدام همچنین به منظور جلوگیری از فاسد شدن و گذشتن تاریخ مصرف اقلام غذایی انجام می‌شود و این اقدام طی 2 سال پیگیری مستمر تخصصی،برگزاری جلسات مشترک و بررسی کارشناسی تمامی جوانب منطبق بر آخرین روش های  فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در تامین اقلام دارای تاریخ انقضا مصرف در قالب یک زنجیره تامین پایدار است.

سلیمی بیان داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط تولیدی و انباری شرکت های توانمند دارای شبکه های گسترده نگهداری و توزیع اقلام و بسته های غذایی خانوارهای متاثر از وقوع حوادث و سوانح به صورت کارت های حواله اعتباری هوشمند با شرکت مورد نظر منعقد می‌شود.

اقلام غذایی در اختیار ستاد هلال احمر مستقر در حادثه قرار می‌گیرد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: این سازمان برنامه‌ریزی کرده است تا اقلام غذایی با جدیدترین تاریخ تولید و انقضا از طریق شرکت مربوطه در اختیار ستاد مستقر در محل حادثه قرار گرفته و میان حادثه‌دیدگان توزیع شود.

وی درباره نحوه توزیع اقلام غذایی میان متاثران از سوانح و حوادث، با استفاده از کارت های حواله اعتباری، تاکید کرد: به همین منظور کارت‌های حواله اعتباری هوشمند تهیه و در اختیار حادثه‌دیدگان در زمان حوادث قرار خواهد گرفت تا با ارائه آن به ستاد امدادونجات مستقر در محل حادثه، اقلام غذایی را دریافت کنند.

 به گفته سلیمی، شرکت تامین کننده اقلام غذایی در زمان حوادث با اعلام سازمان امدادونجات، اقدام به تهیه و توزیع اقلام غذایی خواهد کرد.

تدوین کارت حواله اعتباری هوشمند برای خانوارهای 4 نفره

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طرح تدوین کارت‌های هوشمند بر اساس نتایج سرشماری در بُعد هر خانوار 4 نفر، لحاظ شده است، عنوان کرد: براساس کارت های هوشمند تامین تغذیه اضطراری 72 ساعت اولیه وقوع حادثه و سپس تامین اقلام غذایی یک ماهه در دستور کار است.

وی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از سر رسید مصرف اقلام با گردش مستمر آن در چرخه عرضه و تقاضای مصرف مرسوم شرکت های تولیدی طی مدت 4 سال همکاری مشترک، استفاده از اقلام استاندارد در بسته های شکیل ضمن حفظ کرامت انسانی افراد حادثه دید، توجه و تمرکز بیشتر امکانات و تجهیزات سازمان امداد و نجات در انجام فرآیند نجات مصدومان ناشی از وقوع سوانح و حفظ ظرفیت انبارهای کشور در نگهداری اقلام زیستی، استفاده از کارت های اعتباری هوشمند در سیستم نرم افزاری کشوری و امکان اخذ گزارش های لازم مدیریتی در تعداد متاثران و استخراج ارزش ریالی اقلام توزیع شده است.

سلیمی بیان داشت: همچنین تمرکز‌زدایی و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات مناطق و استان‌های معین به هنگام وقوع حوادث با اجرای طرح منطقه بندی کشور به 10 مرکز اصلی که دارای زیر ساخت های مناسب تخصصی تولیدی و صنعتی، شبکه راه‌های دسترسی مناسب و شرایط اقلیمی در نگهداری اقلام‌‌‌، استفاده از اقلام غذایی به صورت آماده مصرف (کنسروجات) در بسته های 72 ساعته با توجه به از بین رفتن زیر ساخت‌های زندگی شامل امکانات پخت و پز، استفاده از اقلام غذایی خام در تهیه سبد یک ماهه با رویکرد بازگشت خانواده به چرخه عادی معیشتی خود  و توجه به فرهنگ و آداب غذایی مناطق و استان های مختلف کشور و انتخاب کالاهایی منطبق بر سلیقه عمومی هموطنان از دیگر اهداف این برنامه است.

توزیع اقلام غذایی به صورت بسته‌های غذایی 3 روزه و یک ماهه

سلیمی تصریح کرد: بسته های غذایی مورد نیاز در زمان وقوع حوادث و سوانح به شرکت طرف قرارداد اعلام می شود تا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تهیه بسته های غذایی اقدام کند تا در اختیار افراد آسیب دیده قرار بگیرد. به عنوان مثال دو بازه زمانی 72 ساعته و یک ماهه در اختیار شرکت تهیه کننده قرار می‌گیرد که بازه زمانی 72 ساعته شامل 195 هزار بسته غذایی از قبیل کنسرو، برنج و خرما است و بازه زمانی یک ماهه شامل 160 هزار بسته غذایی از جمله حبوبات، قندوشکر، روغن و کنسروجات خواهد بود.

وی افزود: در کنار این طرح سازمان امدادونجات اقلام غذایی محدود به صورت ماهیانه در انبارهای امدادونجات دپو می‌کند تا در صورت بروز مشکل از سوی شرکت توزیع کننده، بتواند در 24 ساعت اول اقلام را در میان حادثه‌دیدگان توزیع کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره موجودی اقلام بدون تاریخ مصرف در انبارهای امدادی این جمعیت، خاطرنشان کرد: اقلام بدون تاریخ مصرف مثل چادر، پتو، موکت، وسایل گرمایشی و ست های ظروف همانند گذشته در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر دپو می‌شود تا در صورت نیاز میان متاثران از حوادث توزیع شود و حفظ حداقل موجودی ذخیره احتیاطی در انبارهای امدادی سراسر کشور همواره مد نظر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha