یك متخصص اطفال گفت: در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند، درصد ابتلا به فقر آهن كاهش می‌یابد همچنین نیاز شیرخوار به آهن در 6 ماه نخست زندگی توسط آهن ذخیره‌شده در شیر مادر تأمین می‌شود.

سلامت نیوز : یك متخصص اطفال گفت: در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند، درصد ابتلا به فقر آهن كاهش می‌یابد همچنین نیاز شیرخوار به آهن در 6 ماه نخست زندگی توسط آهن ذخیره‌شده در شیر مادر تأمین می‌شود.

منصور بهرامی در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینكه در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند، درصد ابتلا به فقر آهن كاهش می‌یابد، اظهار داشت: در شیرخشك مقدار آهن بیشتری نسبت به شیر مادر وجود دارد اما باید به این نكته توجه داشت كه آهن موجود در شیر مادر مرغوب‌تر بوده و ضریب جذب آن در بدن كودك بیشتر از شیر خشك است.

وی گفت: نیاز شیرخوار به آهن در 6 ماه نخست زندگی توسط آهن ذخیره‌شده در شیر مادر تأمین می‌شود اما پس از این دوره، آهن مورد نیاز بدن كودك به سختی تأمین خواهد شد؛ از این رو باید از قطره‌های آهن برای رفع نیاز كودك به آهن استفاده شود.

این متخصص اطفال، یبوست را شابع‌ترین علامت مصرف آهن در كودكان دانست و افزود: قطره آهن موجب سیاه شدن مدفوع كودك می‌شود كه البته جای نگرانی وچود ندارد و دادن مایعات فراوان، میوه و كمپوت‌های ضد یبوست در درمان یبوست ناشی از خوردن قطره آهن در كودكان می تواند مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha