افتتاح همزمان 764 پروژه بهداشتی، آموزشی و درمانی کشور با سفر وزیر بهداشت به البرز، یک هزار و 722 تخت بیمارستانی و بیش از 372 هزار متر مربع به ظرفیت حوزه سلامت کشور افزودکه این اقدام گام بلندی برای اجرای عدالت در در دسترسی مردم به خدمات درمانی است.

گام بلند دولت برای اجرای عدالت در دسترسی به خدمات سلامت

سلامت نیوز: افتتاح همزمان 764 پروژه بهداشتی، آموزشی و درمانی کشور با سفر وزیر بهداشت به البرز، یک هزار و 722 تخت بیمارستانی و بیش از 372 هزار متر مربع به ظرفیت حوزه سلامت کشور افزودکه این اقدام گام بلندی برای اجرای عدالت در در دسترسی مردم به خدمات درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در سفر به استان البرز ضمن بازدید از چند مرکز درمانی و بهداشتی البرز، در مراسم افتتاح همزمان 764 پروژه حضور یافت و 113 مورد از طرح های درمانی در کیش، بندرعباس، شهرکرد و جهرم را به صورت نمادین از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.


مهمترین این پروژه ها علاوه بر تخت های بیمارستانی، 21 طرح خانه بهداشت، 6 طرح پایگاه سلامت، 4 طرح مرکز جامع سلامت، 6 طرح مرکز بهداشتی، 5 مرکز پیش بیمارستانی و بقیه سایر طرح های بهداشتی و درمانی بوده است.


سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این پروژه ها با اشاره به اینکه هدف اصلی ما پیشگیری است، گفت: به دنبال بهره برداری از پروژه های بزرگی برای اجرای عدالت در دسترسی به خدمات پزشکی هستیم.


**بهره برداری از نخستین آزمایشگاه جامع کشور در کرج


نخستین آزمایشگاه جامع کشور با همکاری مشترک ایران و ترکیه با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان امام علی (ع) کرج به بهره برداری رسید.


این طرح بزرگ درمانی با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسیده و برای 150 نفر شغل ایجاد کرده است.


سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: گشایش این پروژه از اقدامات ویژه ای است که در استان البرز و با همکاری ترکیه صورت گرفته است و می تواند تحولی اساسی در نظام آزمایشگاهی کشور ایجاد کند.


**گشایش برترین مرکز درمانی فوق تخصصی ویژه بانوان در کشور


برترین مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی جامع زنان کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرج به بهره برداری رسید.
این مرکز آموزشی و درمانی با 400 تخت بیمارستانی و با اعتباری بالغ بر 150 هزار میلیون ریال در بیمارستان کمالی کرج به بهره برداری رسیده و همه کارکنان آنها بانوان هستند.


قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح این مرکز آموزشی و درمانی نیز گفت: در استان البرز بیمارستانی با 400 تخت ساخت شده است که می تواند تحول بزرگی در کشور ایجاد کند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما پیشگیری است، گفت: در البرز بدنبال بهره برداری از پروژه های بزرگی برای اجرای عدالت در دسترسی به خدمات پزشکی هستیم.


قاضی زاده هاشمی با اشاره به ضعف جدی این استان در سرانه های بهداشت و درمان، افزود: در سال های اخیر با همت دانشگاه علوم پزشکی البرز توفیفات ارزشمندی حاصل شده است.


وی ادامه داد: امروز بیمارستانی افتتاح خواهد شد که از این طریق احترام زیادی به بانوان کشور خواهد شد، چراکه همه کارکنان آن بانو هستند.


**افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان البرز


همچنین با حضور وزیر بهداشت وعلوم پزشکی دراستان البرز احداث و راه اندازی مرکز شیمی درمانی اطفال و تالاسمی در مجتمع پزشکی ودرمانی امام علی (ع) با مساحت 360 متر مربع و با اعتبار 340 میلیارد ریال، احداث و راه اندازی مرکز جامع زنان کمالی به مساحت یکهزار متر مربع با اعتبار 150 میلیارد ریال و 160 تخت صورت گرفت.


احداث و راه اندازی پایگاه اورژانس خیرساز با مساحت 120 متر مربع و اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال، احداث و راه اندازی 4مرکز سی تی اسکن و آنژیوگرافی درمرکز درمانی شهید رجایی، افتتاح مرکز سی تی اسکن بیمارستان امام حسن مجتبی(ع )، امام حسین (ع) و شریعتی و افتتاح پایگاه جدید اورژانس با هزینه یک میلیارد و 600 میلیون ریال، ازدیگر طرح های افتتاح شده دراستان البرزاست.


وزیر بهداشت در جریان افتتاح پروژه های استان البرز نیز گفت: برغم افزایش سرانه های درمانی البرز با ضعف در این بخش مواجه است.


قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بخشی از این طرح ها در حوزه آزمایشگاهی بود که در البرز منشا تحولات چشمگیر خواهد بود. با افتتاح بخش هایی در حوزه بهداشت و درمان به طور قطع میزان رضایتمندی مردم البرز افزایش خواهد یافت.


وی افزود: در پیشبرد امور و پروژه های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استاندار با اهتمام ویژه ای حامی اصلی ما در استان است.


وزیر بهداشت در جریان بازدید از بیمارستان شهید رجایی کرج نیز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های حائز اهمیتی در حوزه بهداشت و درمان استان البرز به بهره برداری رسید.


وی ضمن قدردانی از افرادی که برای رسیدگی به امور بهداشتی کشور تلاش می کنند ادامه داد: امید است با تامین اعتبار و بودجه لازم بیمارستان فردیس را نیز به بهره‌برداری برسد.


قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های استان البرز ظرف کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسیده است و این موضوع قابل تقدیر است.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌ها برای گذراندن عملیات ساخت و بهره برداری رسیدن مدت زمان طولانی نزدیک به 20سال را طی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha