عضو هیات امنا و رئیس کمیسیون دائمی دانشکده محیط زیست گفت: کیفیت دوره آموزشی محیط بانان نسبت به گذشته به ویژه در بخش آموزش های عملی ارتقا یافته است.

افزایش کیفیت آموزش عملی محیط بانان نسبت به گذشته

سلامت نیوز:عضو هیات امنا و رئیس کمیسیون دائمی دانشکده محیط زیست گفت: کیفیت دوره آموزشی محیط بانان نسبت به گذشته به ویژه در بخش آموزش های عملی ارتقا یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، اصغر محمدی فاضل، رئیس کمیسیون دائمی دانشکده محیط زیست پس از بازدید از مرکز آموزش‌های محیط بانی کشور با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این دوره گفت: اتفاقات تلخ هفته گذشته در استان‌های لرستان و خوزستان که باعث زخمی شدن محیط بانان شد بار دیگر نشان داد که هر مقدار در زمینه آموزش هزینه کنیم، کم است.

وی افزود: خوشبختانه ارزیابی کمی و کیفی دوره‌های گذشته توسط کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست باعث شد در زمینه ارتقا آموزش‌های کاربردی گام‌های موثری برداشته شود که در این دوره شاهد افزایش مدت این آموزش‌ها در تقویم درسی محیط بانان هستیم.

معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در برگزاری این دوره آموزشی با دانشکده محیط زیست بیان کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی که در سنوات گذشته با نیروی انتظامی صورت گرفته باعث شده که افسران باتجربه این نیرو برای انتقال دانش به مدرسین آموزش‌های محیط بانی اضافه شوند که بسیار ارزشمند است.

فاضل با اشاره به برنامه ریزی مطلوب دانشکده محیط زیست برای ارتقای کمی و کیفی فضای آموزشی این مرکز آموزش محیط بانی یادآور شد: یکی از تلاش‌های شایسته‌ای که در مرکز صورت گرفته ایجاد فضای محترم آموزشی است، یعنی در کنار سختگیری‌ها و جدیتی که در کار آموزش محیط بانان هست، محل اقامت، فضاهای تفریحی و ورزشی و رفاهی از کیفیت ممتازی برخوردار است که می‌تواند الگوی سایر دوره‌های آموزشی سازمان باشد.

وی اظهار کرد: به تجربه دریافته‌ایم که آموزش نباید مقطعی باشد بلکه باید برنامه ریزی‌های جدی‌تری برای گذراندن دوره‌های تکمیلی طرح ریزی و اجرا شود چون دانش و مهارت وقتی به روز نشود به بوته فراموشی سپرده می‌شود.

عضو هیات امنای دانشکده محیط زیست با اشاره به همکاری مطلوب محیط بانان و مدیران کل گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، دانشکده و ادارات کل استانی حلقه‌های زنجیری هستند که به هم نیاز دارند و اگر به درستی در کنار هم قرار بگیرند امر آموزش کارکنان سازمان محیط زیست ارتقا خواهد یافت و نتیجه این ارتقا دانش به سود کشور خواهد بود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha