معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در زمینه تولید علم نقش کشور ما پیشرفت چشمگیری کرده و امروزه ۳۰ درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه پزشکی است.

۳۰ درصد تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه پزشکی است

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در زمینه تولید علم نقش کشور ما پیشرفت چشمگیری کرده و امروزه ۳۰ درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در کنگره قاره‌ای درماتولوژی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: علم پزشکی در ایران مربوط به چند قرن گذشته است و تحصیل پرشکی از چند سال گذشته در کشورمان شروع شده است.

وی ادامه داد: موقعیت ایران نسبت به سایر کشورها متفاوت است به همین دلیل تحقیقات خاص خودش را می طلبد.

لاریجانی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های زیادی در خصوص علم پزشکی راه‌اندازی شده است، افزود: در نظام سلامت مشکلاتی در زمینه پوست داشتیم و در حال رفع این مسائل هستیم.

وى عنوان کرد: دو هزار دانشجوی خارجی در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند و امروزه مردم کشور نیازمند خدمات درمانی هستند.

معاون آموزشى وزارت بهداشت گفت: وضعیت ما در حوزه پوست در دنیا در رتبه 17 و در منطقه اول هستیم .

لاریجانى عنوان کرد: شرکت پزشکان خارجی در کنگره‌های علمی باعث تبادل اطلاعات می‌شود و حضور متخصصان خارجی نشان دهنده شناخته بودن ایران در زمینه پزشکی است.

وی ادامه داد: ما در برخی از رشته‌ها پیشرفت کرده و در برخی دیگر نیازمند کار بیشتری هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه ایران بالاترین تولید علم را در منطقه دارد، عنوان کرد: در زمینه تولید علم نقش کشورمان پیشرفت چشمگیری کرده است و امروزه 30 درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه پزشکی است.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها از استادان ایرانی مقیم خارج از کشور به صورت افتخاری و با هدف تعامل بیشتر بین متخصصان داخلی و استادان خارج از کشور استفاده کنند.

لاریجانی افزود: در حوزه بیماری و ریزفاکتور اطلاعات استان‌ها را به تفکیک داریم به طور مثال شیوع چاقی در استان‌های شمال کشور جدی است.

وی گفت: اطلاعات بیماری‌ها را در اختیار استانداری‌ها قرار داده و برای معاون دانشگاه‌های سراسر کشور طراحی کرده‌ایم و وزارت بهداشت کارهای بزرگی برای بهبود کیفیت زندگی مردم انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha