رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی با انتقاد شدید از سهمیه بسیار اندك طرح ترافیك برای بیماران دیالیزی ساكن شهر تهران، خواستار توجه جدی مسئولان برای حل این معضل جدی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی كشور، مصطفی قاسمی با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر دست كم 7 هزار بیمار دیالیزی مقیم تهران برای زنده ماندن می‌بایست هفته‌ای 3 بار در بیمارستان‌های شهر دیالیز شوند.

وی افزود: اما متأسفانه به رغم پیگیری‌ها و مكاتبات فراوان انجام شده با مسئولان و دست‌اندركاران مربوط حدود 340 سهمیه طرح ترافیك به بیماران این انجمن اختصاص یافته است كه اعتراضات جدی بیماران و خانواده‌هایشان را به دنبال داشته است.

وی افزود: در حال حاضر یك بیماری كلیوی ماهانه به رغم انواع مشكلات جسمانی و حركتی و سایر بیماری‌ها، فقط حدود 200 تا 400 هزار تومان هزینه دارو و درمان دارد و این به غیر از سایر هزینه‌های زندگی است. حال آنكه متاسفانه اغلب آنها به دلیل شرایط سخت بیماری توانایی كار ندارند و خانواده‌ها نیز با مشكلات جدی اقتصادی رو به رو هستند.

قاسمی در ادامه تصریح كرد: بیش از 90 درصد بیمارستان‌ها در محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد قرار دارند و بیماران برای زنده ماندن چاره‌ای جز هفته‌ای 3 بار دیالیز ندارند. حال سؤال اینجاست آیا یك بیمار فقط برای رفت و آمد به مراكز دیالیز و به غیر از هزینه‌های درمانی می‌تواند ماهانه دست كم حدود 200 هزار تومان نیز هزینه كرایه خودرو بپردازد؟

قاسمی از مسئولان و دست‌اندركاران شورای عالی ترافیك و معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران خواست برای كاهش نگرانی و اضطراب بیماران دردمند كلیوی پایتخت در اسرع وقت چاره‌ای جدی بیندیشند و مشكلات جدی پیش روی آنها را برطرف كنند. چرا كه به طور قطع كاهش تعداد دفعات دیالیز، جان بیماران را به خطر می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha