سرهنگ کارآگاده حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری دو برادر به اتهام ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاجات یک خانم در منطقه باقر شهر خبر داد .

کشف جسد در داخل سطل زباله/شناسایی قاتل در کمتر از ۱۲ ساعت

سلامت نیوز: سرهنگ کارآگاده حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری دو برادر به اتهام ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاجات یک خانم در منطقه باقر شهر خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این پرونده گفت : ساعت ۲۳:۳۵ مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰یک فقره کشف جسد در منطقه باقرشهر – خیابان یادگار امام به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام شد . با حضور مأمورین کلانتری در محل مشخص شد جسد خانمی حدودا ۴۵ که داخل گونی نارنجی رنگ در داخل سطل زباله قرار داشته ، توسط عوامل شهرداری کشف شده است .

با تأیید خبر اولیه مبنی بر کشف جسد ، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل و تشخیص هویت پلیس آگاهی و همچنین قاضی کشیک دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک اعلام ، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . در همان بررسی های بعمل آمده توسط تیم بررسی صحنه اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی مشخص شد که مقتوله بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به ناحیه شکم ، کتف ، دست ها و سر به قتل رسیده است .

شناسایی هویت مقتوله

همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی هویت مقتوله ، در ۳۰ دقیقه بامداد مورخه ۰۵/۰۲/۱۳۹۷ فردی به هویت مشخص به کلانتری ۱۷۵ مراجعه و اعلام نمود که همسرش به هویت مشخص ، در مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ و پس از پایان ساعت کارش به منزل مراجعت نکرده است .

با توجه به مشخصات و تصاویر ارائه شده از سوی این شخص ، مأمورین موفق به شناسایی مقتوله شده و هویت جسد کشف شده پس از مراجعه اعضای خانواده ی مقتوله به پزشکی قانونی شناسایی و تأیید شد .

همزمان با شناسایی هویت مقتوله ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به محل کار مقتوله در یک کارگاه خیاطی در نزدیکی محل کشف جسد مراجعه و به تحقیق از همکاران مقتوله پرداختند ؛ در تحقیقات میدانی و پلیسی از همکاران مقتوله مشخص شد که وی ساعت ۱۸:۳۰ مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ و پس از پایان کار، کارگاه را ترک نموده است .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص نحوه شناسایی متهمین پرونده گفت : همزمان با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی از محل کار و خانواده ی مقتوله ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی محدوده ی کشف جسد موفق به شناسایی تصویر متعلق به دو جوانی شدند که آنها را در حال انتقال گونی نارنجی رنگ حاوی به محل کشف جسد نشان می داد .

تحقیقات جهت شناسایی هویت این دو جوان آغاز و در همان تحقیقات اولیه مشخص که آنها ، دو برادر به نام های ایوب ( ۲۵ ساله ) و امیر ( ۲۲ ساله ) هستند که در همان کارگاه خیاطی محل کار مقتوله مشغول به کار هستند . کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر ، ساعت ۱۲:۰۰ مورخه ۰۴/۰۲/۱۳۹۷ با گرفتن مرخصی از کارگاه خارج شده و فردای روز کشف جسد نیز همچون روال عادی به محل کار خود مراجعه کردند .

سرهنگ حمید مکرم ، با اشاره به دستگیری متهمین و اعتراف صریح آنها به ارتکاب جنایت عنوان داشت : کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل کار این دو برادر ، هر دو نفر آنها را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . دو برادر در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جنایت شده اما پس از مشاهده ی تصاویر خود در زمان انتقال جسد به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت طلاجات مقتوله اعتراف کردند .

ایوب ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت عنوان داشت : "من به همراه برادرم امیر ، با انگیزه سرقت طلاهای مقتوله وی را ضربات متعدد چاقو به قتل رساندیم . امیر ابتدا با یک میله به سر مقتوله چند ضربه زد و سپس من با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندم ".

امیر نیز ضمن تأیید اظهارات برادرش عنوان داشت : "هنگامی که مقتوله با برادرم درگیر شد ، من هم که بسیار ترسیده بودم با یک میله چند ضربه به سر وی زدم . [ پس از ارتکاب جنایت ] طلاهای مقتوله را داخل یک دستمال گذاشته و آنها را بالای کابینت خانه قرار دادم ".

در ادامه و با توجه به اعتراف صریح متهمین ، کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی با مراجعه به محل زندگی دو برادر در خیابان ۱۵ خرداد و در بازرسی از منزل آنها چندین حلقه النگو و یک عدد انگشتر متعلق به مقتوله را داخل یک پارچه قرمز رنگ کشف و در ادامه آلت قتاله نیز همراه با طلاجات مقتوله کشف شد .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر به خبرنگار مهر گفت: متهمین با صدور قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha