اضافه وزن دارای جنبه‌های ژنتیك،هورمونی و روانی – اجتماعی است كه در مقایسه با چنددهه گذشته افراد به پرخوری و ورزش نكردن گرایش پیدا كرده‌اند.

سلامت نیوز :مسعود كیمیاگر،متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به عوامل چاقی گفت:اضافه وزن دارای جنبه‌های ژنتیك،هورمونی و روانی – اجتماعی است كه در مقایسه با چنددهه گذشته افراد به پرخوری و ورزش نكردن گرایش پیدا كرده‌اند.

وی افزود:شیوه اشتباه زندگی افراد در زمینه تغذیه و معاشرات با دوستان چاق می‌تواند باعث سرایت چاقی به افراد شود.

این متخصص تصریح كرد:افراد چاق نسبت به افراد دیگر در مقابله با بیماری‌ها به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی آسیب پذیرتر هستند.

كیمیاگر اظهار داشت : برای رسیدن به وزن مناسب با استفاده از برنامه غذایی مناسب كاهش سه تا 4 كیلوگرم وزن در هفته و استفاده از رژیم غذایی متعادل به طوری كه فقط كالری بسوزانند از بهترین راهكار ‌كاهش وزن است .

كیمیاگر با اشاره به سن مناسب برای استفاده از رژیم غذایی تصریح كرد:شروع این رژیم از سنین 12 سالگی به بعد و زیرنظر پزشك تغذیه مناسب است.

وی خاطرنشان كرد:رژیم غذایی در افراد مختلف متفاوت است؛زیرا یك فرد نوجوان روزانه باید دو هزار كالری بسوزاند،اما یك فرد میانسال به طور متوسط هزارو صد كالری باید بسوزاند كه این مورد كه در افراد مختلف متفاوت است.

این متخصص یادآور شد:تغییر شیوه زندگی و برنامه غذایی مناسب بهترین شرط زندگی سالم است.
وی با بیان اینكه برای لاغری راه میانبری وجود ندارد،خاطرنشان كرد:قرص‌های لاغری كه تأثیرات كمی در لاغری دارند،دارای مواد آمفتامین هستند كه عوارض بدی روی قلب و اعصاب می‌گذارند و ممكن است به ایست قلبی منجر شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha