سلامت نیوز :یك متخصص گوش و حلق و بینی گفت: جرم گرفتگی گوش در افراد دارای پوست چرب شایع‌تر و غدد چربی بدن آنان فعال‌تر است.

دكتر عبدالحمید حسین نیا در گفت وگو با ایسنا افزود: احساس كیپ شدن گوش و كم شنوایی انتقالی (كم شنوایی در گوش خارجی و میانی) از جمله علایم جرم گرفتگی گوش است و اگر جرم بیش از حد سفت شود بر قدرت شنوایی بیمار تاثیر منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینكه برای پیشگیری از ابتلا به جرم گرفتگی گوش، روش خاصی وجود ندارد، گفت: گوش‌هایی كه خاصیت خودپاك كنندگی خود را از دست داده‌اند، دچار جرم گرفتگی می‌شوند این در حالیست كه در گوش افراد به طور طبیعی، جرم انباشته نمی‌شود اما گوش برخی از بیماران به طور مرتب جرم می‌گیرد اما آنان به اشتباه فكر می‌كنند كه گوششان به شست و شو عادت كرده است.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاكید كرد: برای تخلیه گوش هرگز نباید از وسیله‌ای كه به اشتباه گوش پاك‌كن خوانده می‌شود، استفاده كرد چون این وسیله به گوش آسیب می‌رساند به گونه‌ای كه پنبه نوك آن در مجرای گوش باقی می‌ماند. این وسیله به پرده گوش نیز صدمه می‌زند چون استفاده از آن باعث فشرده شدن جرم، نزدیك پرده گوش می‌شود.

حسین‌نیا در پایان درباره راه‌های خارج كردن جرم گوش گفت: روشهای متداولی برای این كار وجود دارد كه خارج كردن جرم با مكش و برخی از ابزارهای خاص و شست و شو با آب پاكیزه از جمله آن‌هاست البته پیش از آغاز خارج كردن جرم سفت از گوش باید این عضو را با گلیسیرین نرم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha