سلامت نیوز :یک متخصص گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی زنجان با اشاره به خواص نوشیدن چای به‌ ویژه چای سبز‌، گفت: آنتی‌اکسیدان موجود در این نوشیدنی مفید یك نوع خاصیت ضدسرطان به شمار می‌رود. همچنین چای موجب افزایش طول عمر و کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

دکتر علیرضا یزدی‌نژاد در گفت وگو با ایسنا منطقه زنجان، چای را به دلیل داشتن ترکیبات فلوئور، نوعی دهان‌ شویه گیاهی موثر در جهت استحکام دندان‌ها عنوان كرد و افزود: این خاصیت در صورتی است که به‌ همراه چای از قند و یا سایر شیرینی‌جات استفاده نشود.

وی همچنین خاصیت ضد باکتری چای را از دیگر خواص قابل توجه در راستای جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت‌های دهان و دندان دانست.

معاون آموزشی دانشکده داروسازی زنجان، تئوبرومین موجود در چای را عامل افزاینده ادرار بدن عنوان کرد و افزود: این موضوع در افرادی که دارای مشکل کلیه هستند موجب تحلیل سنگ کلیه می‌شود.

وی ترکیب اگزالات چای را عامل تشکیل‌ دهنده سنگ‌های کلیه برشمرد و ادامه داد: این خاصیت در چای پررنگ تشدید می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی منع مصرف چای در افراد مبتلا به آسم، بیماران قلبی و افراد دارای مشکلات عصبی را ناشی از ترکیبات نئوفیلین آن دانست و تصریح کرد: نئوفیلین موجود در چای با تحریک سیستم عصبی موجب بی‌خوابی، لرزش دست‌ها، تپش قلب و افزایش فشار‌خون می‌شود.

یزدی‌نژاد همچنین افزود: ترکیبات نئوفیلین چای موجب باز شدن مجاری تنفسی و ترشح خلط می‌شود.

وی در پایان مصرف سه لیوان چای کم رنگ را در روز موجب بهره‌مندی از خواص آن دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha