شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 242520

درد و گرفتگی کمر، کشیدگی دردناک یا گرفتگی عضلات کمر است. این درد ممکن است در نتیجه فشار بیش از حد در حین تمرینات ورزشی باشد یا بد خوابیدن یا انجام کارهای خانه.

درمان های خانگی کمردرد

سلامت نیوز: درد و گرفتگی کمر، کشیدگی دردناک یا گرفتگی عضلات کمر است. این درد ممکن است در نتیجه فشار بیش از حد در حین تمرینات ورزشی باشد یا بد خوابیدن یا انجام کارهای خانه. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، درد و گرفتگی کمر، کشیدگی دردناک یا گرفتگی عضلات کمر است. این درد ممکن است در ننتیجه فشار بیش از حد در حین تمرینات ورزشی باشد یا بد خوابیدن یا انجام کارهای خانه.  اغلب این درد و گرفتگی ها قسمت پایین کمر را درگیر می کند. در این مقاله به شما می گوییم که چگونه درد ناشی از گرفتگ عضله را با داروهای خانگی کاهش دهید.


1 . برای رهایی از درد ناشی از گرفتگی کمر یک کیسه یخ را به حالت ماساژ به مدت 12 دقیقه روی قسمت گرفتگی حرکت دهید. سرما نه تنها درد را کاهش می دهد بلکه التهاب عضلات و بافت اطراف درد را هم کم می کند. می توانید این کار را چند بار در طول روز انجام دهید فقط باید حداقل 20 دقیقه بینشان فاصله بگذارید.


2 . یک داروی مسکن مثل ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید. بیشتر گرفتگی ها و دردهایی که بدون پارگی رباط ها بوجود می آیند به راحتی با داروهای مسکنی که در خانه دارید قابل کنترل هستند.

3. کمی حرکات کششی برای تقویت کمرتان انجام دهید که هم می تواند گرفتگی را کمتر کند و هم از گرفتگی های بعدی پیشگیری نماید.

4 . به پشت دراز بکشید. دست راست و پای چپ را تا جایی که می توانید بالا ببرید. دست و پا را صاف نگه دارید. تا جایی که می توانید به همین حالت بمانید. سپس برای سمت دیگر هم انجام دهید. دو ست 10 تایی تکرار کنید.

نکته: برای انجام حرکات کششی بهتر است تا زمانی که دردتان کمی آرام شود صبر نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha