در حالی که طبق قانون بودجه 97، میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جدید به صورت پلکانی و تا 20 درصد تعیین شده بود، هفته قبل هیئت دولت مصوبه ای داشت که بر اساس آن افزایش حقوق 6 تا 12 درصد اعلام شد.

معاون رئیس جمهور: افزایش حقوق کارمندان تا ۱۶ درصد است نه ۱۲

سلامت نیوز:در حالی که طبق قانون بودجه 97، میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جدید به صورت پلکانی و تا 20 درصد تعیین شده بود، هفته قبل هیئت دولت مصوبه ای داشت که بر اساس آن افزایش حقوق 6 تا 12 درصد اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این اقدام را خلاف قانون دانست اما دولت هم توضیحاتی ارائه کرد. ماجرا از این قرار است که هیئت وزیران در جلسه چهارشنبه گذشته خود تصویب کرد که حقوق کارکنان دولت به تناسب حقوقی که سال قبل دریافت می کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش می یابد و در هر صورت پرداختی به هیچ یک از کارکنان دولت در سال ۹۷ از مبلغ ۱۲ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

اما غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: در قانون بودجه سال ۹۷، سقف افزایش حقوق ۲۰ درصد و به صورت پلکانی تعیین شده است. وی ضمن مغایر قانون خواندن این اقدام و با تاکید بر این که «تخلف دولت مردم را ناامید خواهد کرد»، گفت: دولت به جای کاهش هزینه‌های غیرضروری در افزایش حقوق‌ها چنین چیزی را اعمال کرده است. به گزارش ایسنا، اما دولتی ها توضیح می دهند که در مجلس نحوه افزایش حقوق یعنی درصد اختصاص یافته به هر گروه مصوب نشد بلکه حداکثری برای آن تعیین شده که دولت باید در محدوده آن و طبق منابع جاری در اختیار خود اقدام کند.

در این باره  انصاری -معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی- به ایسنا گفت که دولت طبق یک فرمول پیش‌بینی شده  درباره درصد افزایش حقوق اقدام کرده که بعد از صادر شدن مصوبه جزئیات آن مشخص می‌شود. معاون رئیس جمهور اعلام کرد که سقف افزایش حقوق در واقع ۱۶ درصد است نه ۱۲ درصد؛ چرا که حداقل حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده که با توجه به این که در سال گذشته یک میلیون و ۳۵ هزار تومان بود این رشد تا ۱۶ درصد می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha