سلامت نیوز :پزشكان دریافته‌اند كه تماس با مقادیر زیاد هورمون تستوسترون در رحم خطر ابتلا به اختلال اوتیسم را در كودكان تشدید می‌كند.

به گزارش ایسنا، این پزشكان در انستیتو مطالعات بهداشت كودكان «تله تون فیونا استنلی» در این بررسی‌ها دریافته‌اند: دخترانی كه در سن دو سالگی دچار رفتارهای شبه اوتیسمی هستند در مقایسه با دخترانی كه علائم این اختلال را ندارند حدود شش ماه دیرتر اولین دوره عادت ماهانه خود را تجربه می‌كنند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این مطالعه روی 383 دختر انجام گرفته كه اختلال اوتیسم در آنها تشخیص داده نشده بود. در سن دو سالگی از این دختربچه‌ها تست رفتارهای شبه اوتیسم گرفته شد.

متخصصان می‌گویند: آزمایشات نشان داد كه تماس با سطح بالای تستوسترون در رحم ممكن است در تنظیم رفتارهای شبه اوتیسم و نیز زمان اولین عادت ماهانه تاثیر داشته باشد و این امر نقش مهمی در بروز اوتیسم بالینی دارد.

به گفته پزشكان این یافته هم چنین می‌تواند توجیه كند كه چرا احتمال ابتلا به اوتیسم در مردان بیشتر است و چرا آن را «فرضیه مغز مردانه» می‌نامند؟ این بیماری یك اختلال رفتاری است كه شكل افراطی رفتارهای روانی مردانه در آن مشاهده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha