سلامت نیوز :ایمنی وبهداشت محیط در مدارس از اصول اولیه ای است كه باید در هر نظام آموزشی حائز اهمیت باشد.

رییس اداره بهداشت مدارس وزارت بهداشت  درباره ایمنی و بهداشت مدارس گفت: بدن شك یكی از مولفه هایی كه در آموزش و پرورش كودكان تاثیر اجتناب پذیر دارد محیط مادی وفیزیكی حاكم بر مدرسه است.

دكتر گلایل اردلان افزود: محیط مدرسه باید به گونه ای باشد تا از هر لحاظ به نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد چراكه در آموزش و پرورش نوین فضای فیزیكی به عنوان یك عامل زنده و پویا در انجام فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان تلقی می شود.

وی ادامه داد: چنانچه در مدرسه  آب سالم، سرویس های بهداشتی، فضای كافی، تجهیزات و وسایل مناسب و استاندارد، سیستم صحیح جمع آوری زباله و فاضلاب وجود نداشته باشد وبه طوركلی آسایش محیطی فراهم نشود به طور قطع تلاش های آموزشی و پرورشی معلمان و مربیان بازدهی مطلوب نخواهد داشت.

رییس اداره بهداشت مدارس وزارت بهداشت درباره محل احداث مدارس ابراز داشت: محلی كه برای احداث مدرسه در نظر گرفته می شود باید در فاصله و موقعیت مناسبی نسبت به مراكز جمعیتی و نواحی مسكونی و آموزشی بوده و امكان دسترسی به تاسیسات مانند آب، برق، تلفن وگاز داشته باشد.

اردلان اظهار داشت: در ساخت مدارس و محیط آنها باید دقت شود كه دیوارهای كلاس كاملا خشك، بدون درز، صاف و حداقل تا ارتفاع كف پنجره ها از سنگ مناسب استفاده شده و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از انتقال صوت به كلاس مجاور انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha