عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به ابلاغ آئین نامه نحوه اداره بخش های بیمارستان ها به صورت هیات عاملی گفت: این طرح برای پرستاران قانون برده داری را القا خواهد کرد بنابراین این حساسیت باید در سطح کلان مملکت و مجلس ایجاد شود که از اجرای این طرح هرچه سریعتر جلوگیری شود .

القای برده داری پرستاران در بیمارستان های مستقل/ مجلس ورود کند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به ابلاغ آئین نامه نحوه اداره بخش های بیمارستان ها به صورت هیات عاملی گفت: این طرح برای پرستاران قانون برده داری را القا خواهد کرد بنابراین این حساسیت باید در سطح کلان مملکت و مجلس ایجاد شود که از اجرای این طرح هرچه سریعتر جلوگیری شود .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زینب فدایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به ابلاغ آیئن نامه اداره بخش های بیمارستان ها به صورت هیات عاملی گفت: ابلاغیه هیات عاملی بیمارستان ها در پی سیاست های پزشک سالارانه وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعضای این هیات که شامل رئیس بیمارستان ، نماینده رئیس موسس ، روسای بخش های همکار در طرح و دو نفر از اعضای پیراپزشکی و اداری به انتخاب رئیس بیمارستان اظهار داشت: تنها حضور مترون در این هیات کارساز نخواهد بود و  جایگاه مترون و سرپرستار تنزل خواهد یافت .

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که براساس یکی از بندهای موجود در این ابلاغیه در صورت مازاد نیرو اجازه ی تعدیل نیرو وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین هر پرستار به جای مراقبت از 10 بیمار می بایست از 25 بیمار در شیفت کاری خود مراقبت نماید و بنابراین استانداردهای مراقبت کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به این که در این طرح بیشترین نفع عاید بیمارستان های خصوصی می شود ، افزود: این طرح برای پرستاران قانون برده داری را القا خواهد کرد بنابراین این حساسیت باید در سطح کلان مملکت و مجلس ایجاد شود که از اجرای این طرح هرچه سریعتر جلوگیری شود .

فدایی در پایان خاطر نشان کرد:این طرح بسیار خطرناک بوده و به نفع یک عده خاص است و تجربه نشان داده که این گونه قوانین باعث افت کیفیت خدمات ، افت استانداردها و آسیب به جامعه و بیماران خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha