یك متخصص تغذیه گفت: شب بیداری و روز خوابیدن موجب خارج شدن كلسیم از بدن می‌شود و افرادی كه بعد از ساعت 11 شب می‌خوابند طراوت چهره آنها كاهش پیدا می‌كند.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: شب بیداری و روز خوابیدن موجب خارج شدن كلسیم از بدن می‌شود و افرادی كه بعد از ساعت 11 شب می‌خوابند طراوت چهره آنها كاهش پیدا می‌كند.

سید ضیاء‌الدین مظهری در گفت‌وگو با فارس افزود: ساعت بیولوژیك بدن انسان با غروب و طلوع آفتاب فعال می‌شود.

وی گفت: برخی از آنزیم‌ها در بدن با غروب شروع به فعالیت می‌كنند و برخی از آنزیم‌ها هنگام طلوع آفتاب شروع به فعالیت می‌كند و ترشح می‌شود و آنزیم‌هایی كه فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، هنگام صبح ترشح می‌شود.

مظهری افزود: بهترین زمان برای خواب برای دانش‌آموزان با توجه به ساعت بیولوژیك بدن پس از غروب آفتاب و پیش از طلوع خورشید است زیرا آنزیم های لازم ترشح شده و ضمن فراهم كردن شرایط مناسب رشد، بدن فرد برای فعالیت‌های روز بعد آماده خواهد شد.

این متخصص تغذیه افزود: دیر خوابیدن موجب كاهش ترمیم بافت‌های بدن می‌شود و هورمون‌هایی كه هنگام خواب ترشح می‌شود برای رشد و نمو و بازسازی سلول‌های بدن مفید است.

وی اضافه كرد: 7 تا 8 ساعت خواب شبانه، موجب سیر شدن دانش‌آموزان از خواب می‌شود و آنزیم‌های ترشح شده در هنگام خواب شبانه نشاط كودكان را در پی دارد و دانش آموز از آرامش و احساس خوبی برخوردار می‌شود.

مظهری گفت: كسانی كه شب نمی‌خوابند و روز می‌خوابند، كلسیم از اسكلت بدن آنها خارج می‌شود و اگر فعالیت‌های روزانه انجام نشود، عضلات سخت نمی‌شود و تراكم خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: اگر افراد دیرتر از ساعت 11 شب بخوابند، طراوت چهره آنها كاهش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha