مطالعات اخیر نشان می دهند كه با بررسی فریتین مایع مغزی نخاعی،امكان تشخیص افتراقی دو نوع مننژیت باكتریال و آسپیتك با سرعت و حساسیت بالا وجود دارد.

سلامت نیوز :مطالعات اخیر نشان می دهند كه با بررسی فریتین مایع مغزی نخاعی،امكان تشخیص افتراقی دو نوع مننژیت باكتریال و آسپیتك با سرعت و حساسیت بالا وجود دارد.
نغمه احدی ،متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:مننژیت یك بیماری عفونی شایع در سراسر جهان است كه سالانه هزینه های زیادی را به بیمار، خانواده،جامعه و دولت تحمیل می كند.

وی با بیان اینكه مننژیت به دونوع باكتریال و آسپتیك تقسیم می شود،تصریح كرد:نوع باكتریال این بیماری شیوع بیشتری داشته و یكی از علل مهم ناتوانی و مرگ و میر در جهان محسوب می شود.

احدی با اشاره به اینكه تشخیص و تمایز دو نوع مننژیت بسیارمهم بوده و همیشه مورد توجه متخصصان است،تاكید كرد:مطالعات اخیر نشان می دهند كه با بررسی فریتین مایع مغزی نخاعی،امكان تشخیص افتراقی دو نوع مننژیت باكتریال و آسپتیك با سرعت و حساسیت بالا وجود دارد.

وی گفت:در تشخیص افتراقی دو نوع مننژیت علائمی همچون سطح هوشیاری،تب،تشنج، سردرد،تهوع،استفراغ و سفتی گردن كه از علائم شایع مننژیت است مورد بررسی قرار گرفتند.

احدی خاطرنشان كرد:به طور قطع تشخیص به موقع و زودرس مننژیت و همچنین افتراق دقیق دو نوع مننژیت باكتریال و آسپیتك می تواند اثربخشی درمان بیماری را بالا برده و نتایج درمانی را ارتقاء دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha