دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 24265

با تغذیه مناسب،ورزش های منظم، افزایش اعتماد به نفس و برقراری روابط اجتماعی خوب ترش رویی را می توان كاهش و حتی از بین برد.

سلامت نیوز :با تغذیه مناسب،ورزش های منظم، افزایش اعتماد به نفس و برقراری روابط اجتماعی خوب ترش رویی را می توان كاهش و حتی از بین برد.
دكتر ابراهیمی مقدم روان شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:افراد ترش رو كسانی هستند كه با برخورد و ارتباط با دیگران از حرف های گزنده و بعضا پرخاشگری همراه است و نوع نگاه آنها(میمیك صورت) و وضعیت ابروی افراد ترش رو به افراد احساس آرامش نمی دهد.

وی در ادامه اظهارداشت:افراد ترش رو معمولا در حال نق و غرزدن و حالت های ناسازگاری هستند،كمتر چیزی آنها را خوشحال می كند و شادی آنها موقتی است.

دكتر مقدم با بیان اینكه این افراد دوستان زیادی ندارند و در اكثر اوقات آنها را فراری می دهند، تصریح كرد:روابط اجتماعی و خانوادگی آنها مختل است كه منجر به رنج هایی در ارتباط اجتماعی آنها می شود و نبود حمایت های اجتماعی زمینه ساز كاهش اعتماد به نفس و شكست هایی است كه درپی آن به وجود می آید.

*ترش رویی اكتسابی است

این روانشناس افزود:ترش رویی را از ابعاد مختلفی می توان بررسی كرد كه مهمترین آنها بعد یادگیری،تربیتی است و افراد ترش رو یا در خانواده های ناشاد بزرگ و تربیت شده اند و یا با عبوسی و گرفتگی و عصبانیت به هدف خود رسیده اند و ترش رویی در آنها تقویت شده است.

دكتر مقدم در بعد شناختی،ضعف در مهارت حل مسئله را علت شكست هایی در زندگی افراد ترش رودانست كه به تدریج موجب ناكامی و عصبانیت و در نهایت به صورت ترش رویی ظاهر می شود.

وی ازدیدگاه زیستی به این مسئله اشاره كرد:هورمون تستسترون خون افراد ترش رو بیش از اندازه طبیعی است اما نظریه غالب را همان موضوع یادگیری دانست كه با ممارست و تمرین می توانند حالت ترش رویی را بر طرف كرده و به داروی خاصی نیاز ندارد.

دكتر ابراهیمی مقدم خاطرنشان كرد:افراد حسود چون ایراد خود و موفقیت دیگران را می بینند، احساس ناكامی می كنند و این امر موجب ترش رویی می شود.

وی تصریح كرد:افراد خود شیفته كه معمولا محتاج تعریف و تمجید دیگران هستند امكان دارد ظاهری مهربان داشته باشند و اگر دیگران تملق و چاپلوسی نكنند ترش رو می شوند.

وی در ادامه افزود:فرد برای درمان ترش رویی باید بداند كه چه تاثیر منفی بر دنیای پیرامون و خود می گذارد كه موجب شكست و ناموفق بودن در زندگی روزمره خود می شود و باتمرین مهارت حل مسله وبالا بردن اعتماد به نفس با تمرین لبخند زدن، با صدای بلند و رسا صحبت كردن و برقراری ارتباط اجتماعی مناسب برای رفع این معضل تلاش كنند.

این روانشناس با تاكید بر اینكه مشكلات خواب، تغذیه نامناسب و مسایل هورمونی در ایجاد ترش رویی موثرند،تصریح كرد:با تنظیم خواب،دریافت مناسب مواد غذایی از جمله ویتامین ها، سبزیجات و ورزش مناسب كه بتوانند حالت تنش خود را تخلیه كنند،در درمان ترش رویی موثر است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha