محققان می‌گویند، کارمندان غیربومی، در بعضی کشورها شرایط خوشایندتری دارند و ساده‌تر توسط همکاران بومی خود پذیرفته می‌شوند.

کارگران و کارمندان، در کدام گوشه جهان خوشحال‌ترند؟

سلامت نیوز: محققان می‌گویند، کارمندان غیربومی، در بعضی کشورها شرایط خوشایندتری دارند و ساده‌تر توسط همکاران بومی خود پذیرفته می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، «خارجی»، «غریبه» و «بیگانه» کلماتی هستند که ممکن است هر نیروی کار غیربومی را به‌عنوان فردی فرصت‌طلب که قرار است مجال رشد را از مردم یک کشور بگیرد، معرفی کنند. در بسیاری از کشورهای جهان، کارکنان خارجی که برای تحصیل یا پیداکردن کار، کشور خود را ترک کرده‌اند، مشاغلی پایین‌تر از سطح واقعی توان‌شان برعهده می‌گیرند و گاهی درآمد کمتری نسبت به کارکنان بومی دریافت می‌کنند، اما با توجه به بررسی‌هایی که اخیرا در مورد کارکنان شاد در کشورهای مختلف انجام شده است، همه جای جهان، آسمان همین رنگ نیست.

محققان می‌گویند، کارمندان غیربومی، در بعضی کشورها شرایط خوشایندتری دارند و ساده‌تر توسط همکاران بومی خود پذیرفته می‌شوند.
1- اسپانیا
 پرچم‌دار خوشامدگویی به کارکنان خارجی، کشور اسپانیاست. این کشور بازار کار مستعدی دارد و موقعیت‌های متعدد شغلی، کارکنان وارد شده به آن را امیدوار و آسوده‌خاطر می‌کند. داشتن تجربه کاری و بلدبودن زبان بومی، می‌تواند شما را در این کشور بیمه کند و با وجود مشکلات کاری که کشورهای مختلف اروپایی با آن درگیر هستند، کارکنان غیربومی اسپانیا، کمتر با خطر بیکاری ناگهانی یا پیدا نکردن فرصت‌های شغلی بهتر روبه‌رو هستند.


2- ایتالیا
 همسایه‌های اسپانیا هم از این نظر دست‌ کمی از این کشور ندارند. ایتالیا اخیرا توانسته جایگاه دوم را در جذب کارکنان خوشحال و راضی خارجی به خود اختصاص دهد. صنعت گردشگری توسعه‌یافته در این کشور، امکان کارکردن در مشاغل مرتبط با توریسم را فراهم کرده و به گفته پژوهشگران، خارجی‌هایی که با هدف کارکردن به ایتالیا پا می‌گذارند، از وضعیت خود رضایت بالایی دارند.


3- استرالیا
استرالیا یکی از بهترین کشورها برای کار کردن خارجی‌هاست. اگر در این کشور کار کنید، احساس نمی‌کنید که یک خارجی هستید و وضعیتتان با دیگر ساکنان این کشور تفاوتی دارد. کارگرانی که عاشق کارکردن با حیوانات هستند، در استرالیا فرصت‌های شغلی خوبی پیدا می‌کنند و آن‌هایی که به کارهای ماجراجویانه و خلاقانه علاقه‌مندند هم معمولا از شرایط خود ابراز نارضایتی نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha